کود شوک 10X

کود شوک ده ایکس

آخرین مقالات

کود شوک ده ایکس

کود شوک ده ایکس را اکثر باغداران و کشاورزان برای پرورش بهتر محصولات و گیاهان خود استفاده کنید تا با کمک آن بتوانند کیفیت و رشد گیاهان خود را چندین برابر کنند. کود ده ایکس ، یک کود آمریکایی بسیار کامل است که می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن نیازهای گیاه را فراهم نماید. این کود مغذی مزایای بسیار زیادی برای محصولات گلخانه‌ای، محصولات باغی، محصولات زراعی و گیاهان آپارتمانی دارد و اگر آن را به‌ صورت صحیح مصرف کنید، می‌توانید نتایج فوق‌العاده عالی به دست آورید.

ترکیبات مغذی موجود در کود شوک ده ایکس 

این کود مغذی و محبوب از 5 %نیتروژن، 20 % فسفات، 20% پتاسیم، 10% فولیک اسید، 10% هیومیک اسید، 10% آهن، 5% آمینو اسید، 5% کلسیم، 5% بور و 10% جلبک دریایی تشکیل شده است و می‌تواند به بهترین شکل ممکن تمام نیازهای خاک و گیاهان را تأمین نماید.

نحوه استفاده از کود 10X شوک برای گیاهان مختلف

از آن جایی که کود مغذی 10X شوک به‌ صورت مایع تولید می‌شود، می‌توانید کار کوددهی را به روش آبیاری یا محلول پاشی انجام دهید و خیلی سریع نتایج مثبتی را مشاهده کنید. این کود فوق العاده، غلظت بسیار بالایی دارد و در ساختار آن نیز کلر و سدیم به کار نرفته است. بنابر این می‌توان گفت استفاده از کود شوک 10X موجب سوختگی برگ گیاه و ایجاد شوری در خاک نخواهد شد.

برای تغذیه کردن گیاهان به روش محلول پاشی کافی است ابتدا کود 10X را با مقدار مناسبی آب ترکیب کنید و سپس آن را با استفاده از سم‌پاشبه قسمت‌های مختلف گیاه اسپری نمایید.

در روش آبیاری نیز باید اول از هر کاری محلول شوک 10X با آب رقیق کنید و سپس آن را به‌ صورت مستقیم پای گیاه یا در قسمت سایه انداز درخت اضافه کنید تا سریع جذب ریشه شود و از این طریق مواد مغذی را به قسمت‌های مختلف گیاه برساند.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

مزایای کود شوک 10X

تامین تمام نیازهای تغذیه ای گیاه

افزایش  قدرت  ایمنی گیاه در برابر شرایط محیطی  خشکی، کم‌آبی و شوری خاک

صرفه جویی در هزینه ها و کاهش مصرف کودهای دیگر

افزایش باردهی  درختان میوه  و افزایش  کیفیت محصولات زراعی

قدرت جذب و انحلال بالا و سریع

جلوگیری از پوسیدگی ریشه و افزایش حجم ریشه

اصلاح ساختار خاک

جلوگیری از ریزش گلدهی .

نابودی تمام ناخالصیهای خاک و برطرف کردن شوری خاک

از بین بردن آفات، حشرات و بیماری‌ها نیز بسیار مؤثر است و حفظ سلامت گیاه

 بهترین زمان برای مصرف کود شوک 10X

کود مایع 10X سرشار از املاح و مواد مغذی است، شما می‌توانید در هر زمانی که خواستید از آن استفاده کنید. اما باید در نظر داشته باشید که کوددهی بیش از حد اصلا مناسب نیست و توصیه نمی‌شود. بنابر این بهتر است هر زمانی‌ که احساس کردید گیاهان‌تان به تغذیه احتیاج دارند و یا این که شادابی خود را از دست داده‌اند، سریعاً کار کوددهی را با استفاده از کود 10X انجام دهید. بهترین زمان برای مصرف این کود، هنگام رشد گیاه است زیرا گیاهان در این دوره بیشتر از هر زمان دیگری به مواد معدنی و مغذی احتیاج دارند و اگر مواد مورد نیاز را به‌ خوبی دریافت نکند، دچار کمبود تغذیه می‌شوند و ممکن است رشدشان هم متوقف شود. دقت داشته باشید، مصرف کود 10X شوک در فصل پاییز هم می‌تواند بسیار مؤثر باشد. در واقع با تغذیه کردن گیاهان در این زمان می‌توانید از یخ‌زدگی محصولات و جوانه‌ها در فصل زمستان خودداری کنید و مقاومت ریشه را نیز چندین برابر افزایش دهید.

سخن پایانی

همان طور که متوجه شدید، کود شوک 10X یک کود کامل و بسیار مفید است که می‌تواند سلامت انواع گیاهان را تضمین نماید و کمک کند محصولاتی مرغوب‌تر داشته باشید. در واقع این کود جزو پر مصرف ترین کودهایی است که در آن مواد ریز مغذی و آلی ضروری به صورت فراوان وجود دارد و حتی با کمترین میزان مصرف،  می‌توانید نتایج فوق العاده عالی به دست آورید. بنابر این بهتر است برای یک‌بار هم که شده، از آن بهره بگیرید و گیاهان خود را به بهترین شکل ممکن تغذیه کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارشات  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری