بهترین زمان کوددهی درخت سیب

بهترین زمان کوددهی درخت سیب

آخرین مقالات

بهترین زمان کوددهی درخت سیب:

تعیین بهترین زمان کوددهی درخت سیب بر رشد، میزان باردهی و سلامت درخت تاثیر بسزایی دارد، از این رو برای افزایش توانایی درخت سیب برای  حداکثر عملکرد استفاده از کود مناسب و زمان کوددهی ضروری است. در این مقاله در مورد بهترین زمان کوددهی درخت سیب برای شما خواهیم گفت.

اولین زمان کوددهی درخت سیب قبل شکوفه دهی آن است.

اولین زمان کوددهی درخت سیب بهتر است قبل شکوفه دهی آن انجام شود،  یعنی ابتدای فصل رشد و پس از بیدار شدن درختان، چون در این زمان رشد درخت آغاز می شود و بیشترین  نیاز برای مصرف مواد غذایی را دارد.

کود درخت سیب

در زمان جوانه زنی درختان سیب  از کود فروت ست استفاده شود.

 در زمان جوانه زنی ، بهترین نوع کود  استفاده از کود  فروت ست می باشد که دارای عناصر اصلی روی، بورو آمینواسید می باشد. با مصرف فروت ست از سرمازدگی ناگهانی جوانه های متورم شده جلوگیری می شود و در این زمان بیشترین جذب  مواد غذایی از طریق جوانه ها انجام می شود.

در ابتدا تشکیل میوه محلول پاشی با کود کلسیم در اندازه میوه ها موثر است.

در زمان تشکیل میوه برای درشتی اندازه محصول و جلوگیری از ترک خوردگی و ریزش میوه ها بهتر است با کود کلسیم محلول پاشی انجام شود.همچنین با کود پتاس بالا مایع شوک، در این مرحله مقدار قند میوه افزایش می یابد، در نتیجه طعم و کیفیت سیب ها افزایش خواهد یافت.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

از بهترین زمان کوددهی درخت سیب قبل برداشت است.

یکی دیگر از بهترین زمان کوددهی درخت سیب، دو هفته قبل از برداشت محصول می باشد تا رنگ گیری و طعم و مزه میوه افزایش یابد. در این زمان می توانید از کود آهن و پتاس بالا مایع شوک و یاکود کامل ده ایکس  جهت خوش رنگ و بازار پسند نمودن محصول استفاده نمایید.

بهترین کود برای درختان سیب

بهترین کود برای درختان سیب، ترکیبی از مواد مغذی و آلی است که این ترکیبات باعث افزایش رشد محصول می شود. کود کامل ده ایکس شوک از کودهای مفید برای رشد درخت سیب می باشد. کود کامل ده ایکس شوک را  می توان در تمام مراحل رشد درخت سیب استفاده کرد.  نه تنها باعث تقویت  درخت می شود،  بلکه به دلیل ترکیبات ارگانیک خود باعث تقویت ساختار خاک و حاصلخیزی آن نیز می شود.

کود ده ایکس شوک آمریکایی را در ابتدای فصل رشد درخت سیب استفاده کنید.

با استفاده از کود کامل ده ایکس  شوک آمریکایی در ابتدای فصل رشد درخت سیب، رشد رویشی آن افزایش می یابد و  عناصر و مواد غذایی موردنیاز درخت سیب را تامین خواهد کرد.  همچنین این کود  از ریزش شکوفه ها جلوگیری می کند و موه دهی افزایش می یابد.

اسید هیومیک برای درخت سیب

سخن آخر

تمام کودهای برند شوک کودهای ارگانیک و طبیعی هستند که ضمن بهره وری کامل درختان از آنها باعث افزایش رشد رویشی نیز می شوند. شما کشاورز و باغدار عزیز اگر تمایل دارید میوه های تولیدی خودر را در آخر فصل دوچندان برداشت کنید حتما از این کودها استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و نحوه مصرف این کودها با متخصصان کودی ما در ایرانکود در تماس باشید. همچنین می توانید جهت ارتباط راحت تر با شماره درج شده در همین صفحه ارتباط داشته باشید.

اشتراک گذاری