بهترین کود برای سبزیجات

بهترین کود برای سبزیجات

آخرین مقالات

بهترین کود برای سبزیجات

 کاشت و پرورش دادن سبزیجات و صیفی جات اهمیت فوق العاده ای پیدا کرده است.چون بیشتر مردم  ارزش غذایی آن را می دانند.  در این مقاله در مورد بهترین کود برای سبزیجات با ما همراه باشید.

فواید کوددهی سبزیجات

  • بهبود کیفیت سبزیجات تولیدی
  • کودهای مخصوص سبزیجات سبب می‌شوند تا رشد سبزیجات بسیار بهتر و با کیفیت عالی انجام می شود.
  • زمانی که از کودها برای رشد و پرورش سبزیجات استفاده می‌کنید امکان از بین رفتن آن‌ها کمتر می‌شود.

از کودهای مفید سبزیجات کودهای حیوانی می باشد.

کود حیوانی برای خاک سبزیجات بسیار مفید است و باعث رطوبت هر چه بیشتر خاک می‌گردد. بنابراین کیفیت خاک افزایش می‌یابد و سبب اصلاح ساختار خاک می‌شوند. همچنین این کودها باعث افزایش کربن خاک  و سر سبزی سبزیجات نیز می شوند.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم

کودهای کمپوست تمام مواد مغذی سبزیجات را تامین می کنند.

کودهای کمپوست تمام مواد مغذی حیاتی مورد نیاز برای رشد سبزیجات را تامین می کنند.این کودها به مدت زمان طولانی در گیاهان قرار می گیرند.  همچنین کود کمپوست  به ساختار خاک و حفظ آب کمک می کند. کمپوست را می توان در خاک فرو کرد یا به صورت مالچ روی سطح قرار داد.

زمان کوددهی سبزیجات

کوددهی سبزیجات معمولا  در ماه‌های پاییز و زمستان انجام می شود.  کودهای  حیوانی بهتر است  با خاک  مخلوط شوند  و باید به خوبی پوسیده باشند، زیرا کود تازه می تواند به گیاهان آسیب برساند. رایج ترین آنها کود مرغی است که دارای نیتروژن بالایی می باشد .

پودر خونی برای سبزیجات برگدار مفید می باشد.

مزیت اصلی پودر خونی برای سبزیجات  این است که نیتروژن بالایی دارد. به این ترتیب برای  سبزی های برگ دار مفید است. نشانه های کمبود نیتروژن زرد شدن برگ‌ها می باشد، پودر خونی  همچنین  به اسیدی شدن خاک کمک می کند، زیرا سبزیجاتی مانند هویج، گل کلم، کدو حلوایی و کدو تنبل در خاک با اسیدی ملایم عملکرد خوبی دارند.

کود پودراستخوان برای رشد سبزیجاتی مانند سیر مناسب است.

کود پودر استخوان دارای نیتروژن و پتاسیم کم است اما فسفر بسیار بالایی دارد. بنابراین فسفر یک ماده مغذی با ارزش برای رشد ریشه است، همچنین این کود باعث  افزایش رشد در هنگام رشد سیر می شود  و برای گیاهان  پیاز بهترین انتخاب است.  جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارشات کودهای ارگانیک و نانو شوک  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید. همچنین شنا عزیزان می توانید در صورت هر گونه سوال با شماره درج شده در همین صفحه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری