تاثیر فروت ست بر روی درخت گردو

تاثیر فروت ست بر روی درخت گردو

آخرین مقالات

تاثیر فروت ست بر روی درخت گردو

از جمله کشور هایی که بیشترین تولید گردو را دارد ایران است. در اکثر مناطق سردسیری این درخت کشت شده و در میان خشکبار های صادراتی، این محصول نقش پر رنگی را ایفا می کند. جثه ای درخت نسبت به انوع دیگر درختان بزرگ تر است و به همین خاطر برای شروع پرورش آن، باید فضای بسیاری را در نظر گرفت.علاوه بر این نحوه کوددهی در پرورش آن بی تاثیر نیست .

مزایای فروت ست برای درخت گردو

 از عوامل مهمی که مانع رشد میوه های درخت گردو  می شود، آفات و بیماری ها هستند، این فروت ست است که به کلی آنها را نابود کرده و رشد محصول را تضمین می کند.  محلول پاشی توسط کود فروت ست، در زمانی خاصو باید متناسب با نیاز درختان گردو استفاده شود چرا که این محصول در کنار مزایای بیشمار، زیان هایی نیز برای درختان به دنبال دارد.

تاثیر فروت ست بر روی درخت گردو

نکات مراقبتی استفاده از فروت ست برای درختان گردو

 

فراد  باید در صورت استفاده از  دستکش  و ماسک استفاده کنند،چون استنشاق آن باعث بسته شدن راه تنفسی می شود و در صورت تماس آن  با چشم ها  شوینده سریعا شسته شود.  این کود را در دمای ۴۰ درجه سانتی گراد نگهداری نمائید.

تاثیر فروت ست بر افزایش جوانه های زایشی و شاتون گردو

کود فروت ست باعث  پربار شدن گردو و افزودن تعداد جوانه های زایشی می شود. با افزایش جوانه ها و همچنین گرده افشانی سرعت میزان میوه ها افزایش پیدا می کند که  این نتیجه را در همان سال اول استفاده می توانید مشاهده کنید.

 

زمان استفاده از فروت ست برای درخت گردو

 تاثیر فروت ست بر روی درخت گردو بسیار زیاد است. استفاده از فروت ست یک دوره زمانی خاص دارد و برای درختان گردو باید۱ الی ۲ نوبت پس از برداشت در پاییز استفاده شود. میزان استفاده از آن حدود ۳ لیتر برای محلول پاشی است که باید آن را با مقداری آب مخلوط نمود. معمولا  توصیه می شود که برای نتیجه دهی بهتر فروت ست جدا از ترکیبات دیگر استفاده شود. زمانی که محلول پاشی در فصل پاییز صورت گیرد، با فرا رسیدن بهار این درختان قدرت بسیاری داشته و به سرعت از خواب زمستانی بیدار می شوند و فعالیت خود را به خوبی آغاز می کنند.

اشتراک گذاری