زمان استفاده از کود سفید برای درختان

ترکیب اسید هیومیک با اوره

آخرین مقالات

ترکیب اسید هیومیک با اوره

 از جمله بهترین کودهایی که می‌توان از آن‌ها برای شادابی و بالا بردن کیفیت محصولات در باغداری و کشاورزی استفاده کرد؛ ترکیب اسید هیومیک با اوره است. این ترکیب برای انواع گل و گیاهان آپارتمانی، محصولات کشاورزی، محصولات باغداری و… مناسب است و اثرات شگفت انگیزی را به جای می‌گذارد. اسید هیومیک می‌تواند به راحتی با اوره ترکیب شود و ساختار کلی خاک و گیاه را افزایش دهد.

طریقه مصرف ترکیب اسید هیومیک با اوره

  • روش محلول پاشی

در روش محلول پاشی؛ ابتدا باید کود اوره و اسید هیومیک  با هم  مخلوط  شوند، و سپس آن  در آب حل کنید. بعد از آن می‌توانید به راحتی محلول حاصل شده از این کودهای پر کاربرد را با استفاده از سم‌پاش، به شاخه و برگ گیاهان؛ اسپری نمایید. معمولا با استفاده از روش کود دهی به صورت مستقیم  گیاه راحت‌تر مواد مغذی  مورد نیاز خود را دریافت می‌کند.

  • روش تزریق به خاک

در این روش نیز باید یک ترکیب مایع به دست آورید و مستقیما به خاک اضافه کنید تا جذب ریشه گیاه شود. ترکیب اسید هیومیک با اوره باید به صورت کاملا تخصصی انجام شود زیرا اگر به سرعت اوره را با خاک ترکیب نکنید؛ نیتروژن داخل آن از بین می‌رود و دیگر تأثیر خود را به خوبی بر جای نمی‌گذارد.

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

بهترین زمان مصرف ترکیب اسید هیومیک با اوره

استفاده از این کودها باید باتوجه به برخی عوامل مانند سن گیاه، نوع خاک، شرایط آب و هوایی انجام می گیرد.  اما بهتر است از این ترکیب مفید؛ پیش از رسیدن محصول  و یا گلدهی گیاه، استفاده کنید تا گیاه آن را  سریع  جذب کند و محصولات باکیفیت‌تری تولید شود.

ترکیب اسید هیومیک با اوره

 ترکیب  اسید هیومیک با اوره باعث افزایش محصول می شود.

ترکیب اسید هیومیک با اوره موجب تحریک آنزیم‌های موجود در خاک می‌شود و محصول‌دهی را تا حدود زیادی افزایش می‌دهد. اسید هیومیک به شکل ویژه‌ای باعث تکثیر میکروارگانیسم‌های مفید در خاک می‌شود و نیتروژن اوره نیز به رشد گیاهان کمک می‌کند.

جذب رطوبت بیشتر توسط خاک با ترکیب اسید هیومیک و اوره امکان پذیر است.

ترکیب اسید هیومیک و اوره  موجب حفظ رطوبت بیشتر در خاک می‌شود. با استفاده کردن از این ترکیب بی‌نظیر می‌توانید تا حدود زیادی در میزان مصرف آب، صرفه جویی کنید. در واقع ساختار هیومیک اسید و اوره طوری است که گیاه را در برابر خشکی  مقاوم می‌کند و باعث می‌شود رطوبت بیشتری جذب ریشه و خاک شود.

در مورد کود پتاس بالا بیشتر بدانیم 

فواید ترکیب اسید هیومیک و اوره

جلوگیری از فرسایش خاک

افزایش رشد گیاه

افزایش طول عمر گیاه

جذب بیشتر نیتروژن

از بین بردن آفات و باکتری در خاک

غیر قابل اشتعال

سخن پایانی

شما می‌توانید به راحتی از ترکیب اسید هیومیک با اوره برای شادابی و رشد بهتر محصولات کشاورزی، درختان، گل و گیاهان و… استفاده نمایید و در مدت زمان کوتاهی؛ نتیجه مطلوب آن را مشاهده کنید. البته بهتر است در هنگام استفاده کردن از کود اوره احتیاط‌های لازم را انجام دهید. کشاورزان و تولید کنندگان محترم می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

اشتراک گذاری