خواص گوگرد برای درخت انار

خواص گوگرد برای درخت انار

آخرین مقالات

خواص گوگرد برای درخت انار

 عملکرد انار در صورت  تغذیه نامتعادل و غیر اصولی کاهش می یابد. است. پرورش دهندگان از نقش گوگرد در تغذیه انار غافل هستند. انار یک محصول گوگرد دوست است زیرا گوگرد نقش مهمی در بازدهی و کیفیت پتانسیل آن دارد. گوگرد علاوه بر نقشی که به عنوان یک ماده غذایی مهم دارد، یک قارچ کش موثر  که در کاهش  بیماری ها و آفات کمک می کند.

نیاز کودی درختان انار

گیاه انار به کود بسیار کمی نیاز دارد، اما اگر در  خاک شنی کشت شود به دلیل کمبود مواد مغذی به گوگردنیاز دارد. میزان مصرف آن به سن گیاه بستگی دارد.در سال اول رشد درختان انار به کود دهی نیاز ندارند، اما از سال دوم، درختان انار را می توان با یک غذای گیاهی ارگانیک یا کودهای معدنی مانند کودهای گوگرد تغذیه کنید. از طرف دیگر، انار را می توان با مالچ پاشی یا کود  کمپوست ارگانیک  نیز تغذیه کرد.

عملکردهای کلیدی گوگرد در درختان انار

-انجام فتوسنتز از طریق تشکیل کلروفیل که باعث تولید نشاسته در انار می شود.

-سنتز پروتئین: گوگرد ترکیبی از سه آمینو اسید سیستئین، سیستین و متیونین است که اجزای سازنده پروتئین ها هستند. حدود 90 درصد از موردنیاز گیاهان در این اسیدهای آمینه  ها وجود دارد. با فعال شدن این  آنزیم ها   به واکنش های بیوشیمیایی در گیاه کمک می کنند.
-افزایش  عملکرد محصول و  بهبود  کیفیت محصول

مزایای استفاده از گوگرد در درختان انار

1- آزادسازی پایدار ترکیبات مفید  تا 75 مرحله بعد  رشد محصول
2- بهبود عملکرد و پارامترهای کیفی با افزایش اندازه میوه و درصد آب میوه
3- کاهش سطوح PH و مصرف کربنات کلسیم

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

خواص گوگرد برای درخت انار

گوگرد باعث کاهش سموم کشاورزی می شود.

گوگرد کاهش مصرف سموم کشاورزی و ضدعفونی کردن تدریجی خاک می شود. همچنین گوگرد به سلامت محیط زیست می شود و مواد مغذی مورد نیاز درختان انار را برای افزایش تولید زیاد می کند. کود گوگرد باعث اصلاح  PH  خاک و بالا بردن کیفیت آب آبیاری نیز می شود.

مقدار مصرف کود گوگرد برای درختان انار

برای درخت 3 ساله انار مقدار کود گوگرد  برای هر درخت انار 10 کیلوگرم برای عملکرد بهتر و 150 تا 200 گرم سولفات آمونیوم مورد نیاز می باشد.  این مقدار هر سال افزایش می یابد و برای درخت 5 ساله باید 50 کیلوگرم گوگرد  و 1 کیلوگرم سولفات آمونیوم استفاده شود.

کلام پایانی

امروزه از کود‌های مختلفی برای رشد هر چه بهتر گیاه و درخت استفاده می‌شود چرا که تامین کننده مواد مغذی مورد نیاز محصولات باغی و زراعی هستند. یکی از مهمترین این مواد مغذی، عنصر گوگرد می‌باشد که به صورت کود و یا به شکل‌های دیگری در اختیار درخت قرار می‌گیرد. وجود این عنصر در رشد، باردهی بیشتر و تولید دانه‌های آبدار و شیرین در درخت انار بسیار تاثیر گذار است.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره