درخت پسته چند ساله بار می دهد

درخت پسته چند ساله بار می دهد

آخرین مقالات

درخت پسته چند ساله بار می دهد

درختان پسته در آب و هوای گرم و خشک با نور زیاد آفتاب رشد می کنند و نهال ها در اواخر پاییز کاشته می شوند. این درختان  به  پنج تا هفت سال طول بکشد تا محصول زیادی  تولید کنند.  این درختان آجیلی تا 9 متر ارتفاع دارند، عوامل مختلفی چون نحوه کاشت، کوددهی و از بین آفات در رشد مناسب آن تاثیر دارد. ریشه‌های درخت پسته عمیق است و قابلیت نفوذ بالایی دارد.

شروع دوره باردهی درختان پسته

باردهی درخت پسته معمولاً در چهار یا پنج سالگی بعد کاشت آن انجام می‌شود و در این زمان  حدود ۱ تا ۲ کیلوگرم محصول می دهد اما به مرور با افزایش سن درخت میزان بار دهی آن هم بیشتر می‌شود. هر درخت پسته به طور متوسط ۳۵ کیلو محصول تولید می کند و تا ۱۴ سالگی  باروری آن کامل می ‌شود، می‌ توان حدود ۱۵کیلوگرم مغز پسته خشک را از آن برداشت کرد. انواع مختلفی از پسته مثل اوحدی و کله قوچی از سال دوم یا سوم بعد از پیوند شروع به باردهی می کند.

درخت پسته چند ساله بار می دهد

 

نکات باردهی درخت پسته

 از جمله نکات باردهی درخت پسته  می توان به آب و هوای مناسب برای کاشت، انتخاب پایه مناسب و انتخاب بهترین پایه از لحاظ کیفیت و باردهی سریع اشاره کرد.بهترین آب و هوا  برای کاشت پسته آب و هوای کویری با دما و گرمای نه چندان زیاد است. انتخاب پایه مناسب در باردهی آن موثر است، زیرا رشد مناسب آن  به استفاده از پایه مناسب بستگی دارد.

 

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

برای داشتن بهترین محصول در زمانی که پسته ها تازه هستند آن ها را از پوسته سبزشان جدا کنید زیرا باقی ماندن پوست سبز و خشک شدن آن باعث می شود تا کیفیت محصول شما و قیمت آن کاهش پیدا کند. کوددهی درختان پسته نیز درمیزان باردهی آن موثر است،بنابراین استفاده ازکودهای نانو شوک را در برنامه کوددهی خود قرار دهید.

اشتراک گذاری