روش استفاده از کود سه بیست مایع

روش استفاده از کود سه بیست مایع

آخرین مقالات

روش استفاده از کود سه بیست مایع

کود سه بیست مایع  یک ترکیب همه منظوره است که  برای رشد کامل تمام گیاهان در خاک  استفاده می شود. عدد بیست روی بسته بندی کودها نشان دهنده این است که سه ماده مغذی اصلی یعنی نیتروژن، پتاسیم و فسفر  مقدار مساوی دارند. در این مقاله در مورد روش استفاده این کود پر خاصیت با ما همراه باشید.

انواع کودهای سه بیست

کودهای سه بیست به صورت مایع و پودری وجود دارند، نوع پودری آن نیز به راحتی در آب حل می شوند.  بهترین روش استفاده از کود سه بیست نوع مایع آن است که نیازی به ترکیب شدن با آب را ندارد. این دو نوع تفاوتی با هم ندارند، فقط چگونگی استفاده از آنها متفاوت است. پس از مصرف آن گیاهان را  به طور کامل  آبیاری شوند.

زمان استفاده از کود سه بیست مایع در گیاهان

استفاده از کود سه بیست مایع  هر هفته یا استفاده از آن هر یا دو ماه یکبار بسته به نوع  محصول برای  سلامت و شکوفایی گیاهان استفاده می شود. همچنین این کود مقدار مشخصی از مواد مغذی را برای رشد گیاهان فراهم می کنند و گیاه آب بیشتری را جذب می کند.

فواید کودهای سه بیست مایع

تامین مواد مغذی مورد نیاز گیاهان

کمک به رشد گیاهان و افزایش عملکرد آنها
افزایش جذب آب و مواد مغذی
طبیعی و ارگانیک بودن آن

افزایش رشد ریشه

در مورد  کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

روش استفاده از کود سه بیست مایع

بهترین زمان برای استفاده از کودهای مایع سه بیست اوایل بهار است.

بهترین زمان برای استفاده از کود های سه بیست مایع  بسته به نوع گیاهانی که کوددهی می شوند  و محیط آنها (یعنی سلامت خاک و آب و هوا) متفاوت است. اوایل بهار، اواسط تا اواخر تابستان و پاییز زمان مناسب  برای کودهای گیاهان با این کود ارگانیک است.

نحوه استفاده از کودهای مایع سه بیست

نحوه استفاده از کودهای سه بیست مایع باید طبق دستورالعمل درج شده روی بسته انجام شود. مقدار مناسب از کود سه بیست را با دقت با مقدار لازم آب مخلوط کنید، سپس مواد را به مقدار لازم با هم مخلوط کنید و محلول بدست آمده را مستقیما روی خاک و ریشه گیاهان استفاده کنید.

مصرف کودهای سه بیست مایع برای گیاهان در فضای بسته

کودهای سه بیست برای گیاهانی که در فضای بسته از مواد مغذی لازم و نور کافی برخودار هستند مناسب است. می توانید از این کودها هفته ای یک یا دو بار با مخلوط مقدار کمی آب  روی گیاهان استفاده می شود.

سخن پایانی

کودهای سه بیست  برند شوک یکی از کودهای آلی برای انواع گیاهان مختلف می باشد که شما کشاورز و باغدار عزیز  در مورد نحوه مصرف  کودهای سه بیست می توانید به صورت کاملا رایگان با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری