روش قلمه زدن دیفن باخیا

روش قلمه زدن دیفن باخیا

آخرین مقالات

روش قلمه زدن دیفن باخیا

روش قلمه زدن  دیفن باخیا  به روش‌های مختلفی مثل روش قلمه زدن دیفن باخیا و تکثیر دیفن باخیا در آب و تکثیر آن از طریق پاجوش و غیره انجام می گردد اگر در منزل خود قصد تکثیر این گیاه را دارید، قبل از اینکه هر کاری را انجام دهید ، چون این گیاه سمی می باشد برای پیشگیری از هرگونه آسیب های احتمالی  در تمام مراحل دستکش را فراموش نکنید  و با این مقاله  با ما همراه باشید.

روش های قلمه زدن دیفن باخیا کدام است:

قلمه با استفاده از جدا کردن پاجوش

اگر در گیاه مادری پا جوش های زیاد وجود دارد  و دارای  ریشه است ، برای قلمه آن پاجوش ها را جدا کنید. در این مرحله اولباید پاجوش های دیفن باخیا بزرگ شوند، سپس آن را از گیاه مادر جدا نموده و در گلدان جدید بکارید.

قلمه زدن با استفاده از  ساقه

در این روش از  قلمه زنی را اوسط  فصل بهار تا اوایل تابستان انجام دهید. ابتدا از گیاه مادری قلمه ها را جدا کنید، از بخش انتهایی و نیز طول ساقه قلمه بگیرید، همچنین باید قلمه هایی که از قسمت انتهای گیاه جدا می شوند ، سریع ریشه زایی کنند. برش قلمه ها را به طول ۸ تا ۱۲ سانتی متر از بالای بند ساقه انجام دهید.قبل از اینکه قلمه ها را بکارید، آنها را  در محیط خشک و به دور از دسترس نور مستقیم خورشید قرار بدهید تا محل های برش بتوانند خشک شوند که این کار بسته به شرایط یک یا دو روز طول می کشد.

روش قلمه زدن دیفن باخیا

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

روش قلمه زنی دیفن باخیا با لایه‌بندی هوایی

در این روش با یک چاقوی تیز  به اندازه ½ تا 2 برابر قطر ساقه در تمام طول ساقه برش دهید، برش  را به خوبی از طریق لایه های “پوست” بیرونی و در لایه کامبیوم ساقه  ایجاد کنید. توسط یک تکه پلاستیک شفاف را دور ساقه زیر قسمت برش محکم ببندید.  3 تا 8 هفته که قلمه ها ریشه زدند، آنها را از  زیر پلاستیک جدا کنید و در گلدان جدید بکارید. تا زمانی که رشد جدید شروع شود، کمی آبیاری کنید. دقت داشته باشید  در چند ماه اول گیاه جدید را بیش از حد آبیاری نکنید.

اشتراک گذاری