مزایای شوک ده ایکس در برابر فروت ست

مزایای شوک ده ایکس در برابر فروت ست

آخرین مقالات

مزایای شوک ده ایکس در برابر فروت ست

کوددهی یکی از موثر ترین روش ها در افزایش دوام و استقامت گیاه است. کودهای متنوعی امروزه در بازار موجود است که کشاورزان می توانند از آنها برای درختان خود  استفاده کنند. اما باید به خاطر داشت که نوع کود مصرفی با توجه به نیازهای درخت انتخاب شود. کوددهی مناسب و استفاده از کود ارگانیک  کامل شوک ده ایکس می تواند تا حد زیادی مواد مغذی  مورد نیاز گیاه را برای  پر بارتر شدن آن فراهم کند، اما کود دهی نامناسب می تواند برای گیاه و حتی حیوانات خانگی مضر باشد. کودهای نانو  کارکرد محصولات را به حداکثر می‌ رسانند و تولید را افزایش می‌ دهند.

مزایای شوک ده ایکس در برابر فروت ست

کود شوک ده ایکس چه نوع کودی است

کود شوک ده ایکس  به صورت مایع موجود و محصول کشور آمریکا می باشد. این کود نیازهای درختان و گیاهان را بسیار سریع و تامین می کند. از این نوع کود اگر به شکلی درست استفاده شود نتایج بسیار مطلوبی بر روی محصولات کشاورزی، زراعی، باغی، گلخانه‌ای و حتی گیاه آپارتمانی خواهد داشت. مصرف کود کامل شوک ده ایکس در تمام دوره‌های رشد گیاه مفید می باشد و هیچ گونه ضرری برای گیاه ندارد .

ترکیبات کود شوک ده ایکس

اترکیبات کود شوک ده ایکس  از  ۵ %نیتروژن، ۲۰ % فسفات، ۲۰% پتاسیم، ۱۰% فولیک اسید، ۱۰% هیومیک اسید، ۱۰% آهن، ۵% آمینو اسید، ۵% کلسیم، ۵% بور و ۱۰% جلبک دریایی تشکیل شده است و می‌تواند تاحد بسیار زیادی بیشتر نیازها و مواد تقویتی گیاه را تأمین کند.

در مورد کودهای فروت ست بیشتر بدانیم 

روش استفاده از کودهای ده ایکس در گیاهان

از آنجا که کود کامل شوک ده ایکس به‌ صورت مایع تولید می‌شود،کوددهی با این کود  به روش آبیاری یا محلول پاشی انجام می شود. این کود کاربردی، غلظت بسیار بالایی دارد و درترکیبات آن از کلر و سدیم استفاده نشده است بنابراین استفاده از این کود از سوختگی برگ گیاه و شوری خاک جلوگیری  می کند.

 

کود فروت ست

کود فروت ست برای تامین نیاز درختان برای افزایش باردهی دارای اهمیت بسیار زیادی است، در بعضی مواقع استفاده از این کود ضروری است. در اوایل بیدار شدن درختان و شروع جوانه‌زنی مناسب ترین زمان برای محلول‌پاشی کود فروت ست است.

ترکیبات کود فروت ست

کود بهاره فروت‌ست، ترکیب متناسبی از عناصر روی، بر و پتاسیم است ، بنابراین مواد مغذی مورد نیاز  خود را برای سال آینده  درون خود ذخیره و برای شروع رشد جدید آماده  می شود. وجود این ترکیبات باعث  افزایش گلدهی می شود و کیفیت محصولات بهتر می شود.کود فروت ست از سه عنصر بر، ازت و روی نیز تشکیل شده است که  نقش بسیار مهمی درتشکیل میوه دارد.

 

نحوه مصرف کود فروت ست برای گیاهان

کود فروت ست پس از برداشت میوه به صورت  محلول پاشی و با غلظت 200 سی سی در 100 لیتر آب توصیه می شود.همچنین در اوایل فصل رشد، در هنگام  جوانه زنی و چند روزی قبل از باز شدن گل ها، محلول پاشی گیاهان با غلظت 100 لیتر آب ضروری است.

بنابراین  این کودها دارای عناصر مفید برای گیاهان می باشند. لازم است بدانید که استفاده بیش از حد منجر به آسیب گیاهان می شود. کود شوک ده ایکس بهترین کود ممکن برای پرورش درختان و سایر گیاهان است به همین علت است که گفته می شود برای سرسبزی گیاهان و تولید انبوه میوه توسط آنان حتما از کود کامل شوک ده ایکس استفاده کنید.

اشتراک گذاری