مضرات اسید هیومیک

مضرات اسید هیومیک

آخرین مقالات

مضرات اسید هیومیک

اسید هیومیک ماده ای آلی است که در ترکیبات هوموس یافت می‌شود. هوموس از دو ماده هیومیک و اسید فولیک تشکیل شده است. اسید هیومیک نوعی اسید نیست  و خاصیت اسیدی ندارد.اسیدهای هیومیک را می توان بیشتر به اسیدهای هیومیک و اسیدهای فولویک تقسیم کرد.  این کود دارای ترکیبات بسیار پیچیده و منحصر به فرد است که فواید بسیاری برای گیاهان و همچنین خاک دارد. هیومیک کاملا ارگانیک است و روند تشکیل آن به گونه ای است که سرشار از عنصرهای مهم و مواد معدنی و مغذی می  باشد.

مضرات اسید هیومیک

اثرات مضر اسید هیومیک برای گیاهان

اسید هیومیک  اثرات مضری بری گیاهان ندارد، تنها اثر مضر آن استفاده بیش از حد آن است که موجب آسیب به ریشه گیاهان می شود. بنابراین اسید هیومیک ضمن افزایش تولید محصولات باغی و زراعی باعث رشد میکروارگانیسم های فعال خاک می شود. همچنین استفاده از آن باعث می شود خاک برای مدت زمان طولانی رطوبت را در خور نگه دارد.

هر چند وقت یکبار باید اسید هیومیک در گیاهان مصرف کنید

برای نگهداری منظم  و مناسب  گیاهان یک یا دو بار در سال از اسید هیومیک استفاده کنید. اولین کاربرد بهتر است در اوایل بهار انجام شود، درست زمانی که گیاهان با  گرم شدن  هوا سبز می شوند.بهتر است در یک روز بدون باد  از این کود استفاده کنید چرا که می تواند به راحتی شسته شود. اسید هیومیک  برای ارتقای سلامت بهتر گیاهان و خاک استفاده می شود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

نحوه استفاده از کود اسید هیومیک

کودهای اسید هیومیک به شکل های مختلفی هستند که کاربرد متفاوتی هم دارند. است.  به طور کلی روش های استفاده از این کودها شامل روش چالکود، محلول پاشی و استفاده به همراه آبیاری است. روش آغشته کردن بذر یا ریشه نهال ها به کود هم در موارد کم و خاص استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری