درختان میوه

مقدار مصرف هیومیک اسید برای هر درخت

آخرین مقالات

مفید و مختصر در مورد مقدار مصرف هیومیک اسید برای هر درخت :

ابتدا باید مشخص کنیم اسید هیومیک ما به چه شکل است؟

مایع، پودر یا گرانول. مایع بع دلیل جذب سریع تر و به دلیل عدل مشکل حلالیت در آب بهتر است که در باز از زیر مجموعه های نانو می توانیم به نانو هیومیک اسید شوک اشاره کنیم با جذب و عملکرد خیلی بهتر و سریعتر.

مایع برای هر درخت 10 ساله 20 الی 30 سی سی .

نانو کود مایع شوک برای هر درخت ده ساله 10 سی سی.

گرانول 3 کیلو به ازای هر درخت 10 ساله.

پودری 20 گرم به ازای هر درخت 10 ساله. ( لازم به ذکر است که پودری 95 درصد این دوز است و اگر درصد آن کمتر باشد میزان دوز مصرف آن بیشتر است.

هیومیک اسید نوعی ماده آلی و ارگانیک است که از بقایای گیاهان و جانوران مختلف مدفون شده در خاک به وجود می‌آید. این ماده به رنگ قهوه ای است و به شکل کود برای گیاهان و درختان استفاده می‌شود. هیومیک اسید در افزایش رشد ریشه ها و گیاهان مختلف نقش موثری دارد.هیومیک اسید با تاثیر روی ریشه موجب می‌شود تا جذب مواد مغذی از خاک بیشتر انجام شود و در نتیجه آن رشد کلی گیاه افزایش پیدا کند. همچنین این کود با ترکیبات خاص خود خاک را به محلی مناسب برای رشد و فعالیت باکتری های مفید و موجودات ریز خاک تبدیل کرده و باعث حاصلخیزی خاک بیشتر می شود.

نحوه مصرف کود هیومیک اسید برای هر درخت

کودهای هیومیک اسید بر اساس دسته بندی فرمی با روش های مختلفی استفاده می‌شوند. بیشترین کاربرد کودهای هیومیک اسید برای هر درخت به صورت مایع و پودری دارند.  نوع مایع و پودری هیومیک اسید با انحلال بالا در خاک به راحتی در روش هایی مثل کودآبیاری قابل استفاده است. سیستم های آبیاری تحت فشار مثل آبیاری قطره ای برای استفاده از این کودها بسیار مناسب هستند. نوع پودری هیومیک اسید به شکل چالکود هم استفاده می‌شود و همچنین از هر دو نوع می‌توان به روش اغشته کردن بذر به کود هم استفاده نمود.

 

مقدار مصرف هیومیک اسید برای هر درخت

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

مقدار مصرف هیومیک اسید برای هر درخت

یکی از مصارف مهم کودهای هیومیک اسید در باغداری است. این کود باعث مقاوم شدن  درختان نسبت آفات و حشرات می شوند. مقدار مصرف هیومیک اسید برای هر درخت مهم است و باید طبق تجربه ها و دستورالعمل های موجود انجام شود. مصرف  بیشتر از حد می‌تواند برای درختان آسیب زننده باشد. به طور کلی در هر هکتار از باغات میزان مصرف اسید هیومیک  ۲۰ لیتر است تا درخت به خوبی تغذیه شود. این مقدار تخمینی است و مقدار مصرف هیومیک اسید برای هر درخت به نوع درخت و سن آن بستگی دارد.

 

زمان مصرف هیومیک اسید برای درختان

بهترین زمان مصرف هیومیک  اسید برای درختان، زمان جوانه زنی، گلدهی و تشکیل میوه و حتی قبل از برداشت میوه هم می‌توان ازاین کود استفاده کرد.در مواردی هم قبل از کاشت نهال درختان خاک را با این کودها تقویت می‌کنند تا رشد نهال سریع تر اتفاق شود.

 

مزایای استفاده از کود هیومیک اسید برای درخت

کود هیومیک اسید با ترکیباتی که دارد باعث عملکرد خوب درختان و گیاهان می‌شود.

ترکیبات موجود در این کود مثل یک آفت کش برای گیاه عمل می‌کند.

آهن موجود در هیومیک اسید  جذب نیتروژن را افزایش داده و نیاز به‌ استفاده از کودهای نیتروژن دار را کاهش می‌دهد.

این کودها باعث به هم چسبیدن ذرات خاک شده و از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند.

کود هیومیک اسید کاملا طبیعی و ارگانیک بوده و هیچ اثر مخربی روی خاک و گیاه ندارد.

 

اشتراک گذاری