هرس درخت سیب

هرس درخت سیب

آخرین مقالات

هرس درخت سیب

هرس درخت سیب در نگهداری و باغبانی گیاه ضروری است، معمولا هرس درختان با هدف شکل‌دهی بهتر و افزایش میزان نور خورشید و در نتیجه رشد بهتر درختان و افزایش عملکرد آن‌ها انجام می‌شود. انجام مناسب و اصولی هرس در افزایش بهره‌وری محصول  تاثیر بسزایی خواهد داشت.

چرا درخت سیب را هرس کنیم :

با هرس شاخه های زائد درخت سیب،  نور خورشید به تمام برگ‌های درخت تابیده می شود، به این ترتیب  کیفیت گیاه و میوه سیب افزایش می یابدو درخت کمتر تحت تأثیر بیماری‌ها و مشکلات  قرار می‌گیرد.

هرس درخت سیب

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

بهترین زمان هرس درخت سیب

بهترین زمان هرس درخت سیب  برای از بین بردن شاخه های زائد، سرمای خشک زمستان است که درخت خواب است و جوانه نزده است. هرس پاییزه باعث می‌شود که شاخه‌های جدید زمان کافی برای قوی شدن و خشک شدن نداشته باشند.

نحوه هرس درخت سیب

هرس در سال اول

 پس از کاشت نهال سیب باید شاخه را با ابزار تیز مانند قیچی باغبانی ببرید. دقت کنید که حداقل  چهار جوانه در زیر ناحیه برش وجود داشته باشد.

هرس در سال دوم

حذف شاخه های زائد درخت سیب در سال دوم را باید در زمستان که درخت خوابیده و جوانه نزند انجام داد. یک سوم شاخه های سیاه درخت را ببرید و برش باید دقیقا بالای جوانه‌ای که رو به بیرون است انجام شود.

هرس  در سال سوم

هرس درخت سیب در سال سوم درخت را باید در زمان استراحت یعنی زمستان که درخت در خواب است هرس کرد و عمل هرس را مانند سال دوم انجام دهید.

 

بنابراین هرس را علاوه بر هرس زمستانی در فصول دیگر نیز می‌توان انجام داد اما اصول و قواعدی دارد و خطراتی نیز به همراه دارد.در فصول دیگر ممکن است با شاخه‌های خشک، آسیب دیده و بیمار مواجه شوید که باید آن‌ها را نیز از بین برد.

اشتراک گذاری