کاشت درخت پسته

هرس درخت پسته

آخرین مقالات

هرس درخت پسته

درختان پسته درختانی برگریز هستند که در تابستان‌های طولانی، گرم و خشک و زمستان‌های نسبتاً سرد رشد می‌کنند.  هرس این  برای باغداران تجاری که از ماشین آلات برای برداشت پسته استفاده می‌کنند، مهم است. برای باغبان خانگی، هرس اهمیت کمتری دارد و در درجه اول برای افزایش محصول و کنترل اندازه درخت استفاده می شود.  در ایم مقاله با نکات مفید در هرس پستهبا ما همراه باشید.

انواع بریدگی  هرس درخت پسته

انواع معمولی برش های ایجاد شده با  هرس در درخت پسته شامل

بریدگی های سر

بریدگی سر طول  شاخه جانبی را کوتاه می کند که  از آن برای محکم شدن شاخه های درخت انجام می شود، به این ترتیب سایبان درخت به سمت بالا کشیده می شود.

برش های نازک

برش های نازک یک شاخه را در نقطه مبدا حذف می کند، از این نوع برش  برای کاهش تراکم در سایبان و در نتیجه نفوذ  بهتر نور استفاده می شوند. این برش ها همچنین برای برداشتن شاخه هایی که بیشتر از اندازه رشد کرده اند نیز کاربرد دارد.

برش های نوک

برش های نوک برای کاهش طول شاخه ها  در بالای سایبان و القای توسعه شاخه های جانبی استفاده می شود. حفظ 1 تا 2 جوانه رویشی در بالای جوانه‌های گل برای  جلوگیری از خشک شدن ساقه  پس از باردهی  استفاده می شود.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

کاشت درخت پسته

زمان هرس درخت پسته

درختان پسته کاشته شده در زمین را در اواخر زمستان تا اوایل بهار، قبل از ایجاد  رشد جدید، هرس کنید. این زمان باعث می شود  تا درخت انرژی خود را بر روی رشد شاخه ها و گل های جدید افزایش دهد.

نحوه هرس درخت جوان هرس

در درخت جوان پسته  در سال اول  همه شاخه ها را می بریم تا شاخه های زیرین جوانه بزنند، در سال دوم  شاخه اصلی را کمی به 2/3 طول دو سوم  آن برش  می دهیم.. شاخه هایی که از نیمه پایین تنه رشد کرده اند را می بریم و بقیه شاخه ها را نگه می داریم.   در سال سوم،  ساقه اصلی را کمی به اندازه  دو سوم  طولش می بریم و شاخه هایی که به سمت داخل درخت  رشد کرده اند  را جدا می کنیم.

هرس درخت بالغ پسته

 

پسته های بالغ، آنهایی که در مرحله تولید هستند، برای حفظ شکل  داخلی درخت  آن را هرس می کنیم. بنابراین  نفوذ  نور به درخت  بیشتر و تهویه آنبهبود می یابد.

اشتراک گذاری