کود آهن شوک

کود آهن یا کود کلات آهن

آخرین مقالات

کود آهن یا کود کلات آهن

آهن از جمله مهم ترین عناصر مورد نیاز در  رشد گیاهان است. همه گیاهان، درختان بزرگ و گیاهان گلدانی کوچک نیز  برای  فتوسنتز به آهن نیاز دارند. گیاهان برای ادامه‌ حیات خود به آهن نیاز دارند و نبود سطوح کافی آهن در گیاهان باعث کمبود رشد می شود. به صورت طبیعی میزان زیادی از آن  در خاک وجود دارد اما گاهی به دلیل PH بالای  خاک  قابلیت جذب آن وجود ندارد .

بهترین کود آهن مایع

انواع کود کلات آهن

انواع مختلفی از آهن کلات موجود است که دارای ویژگی های مختلفی می باشد.مهمترین آنها استحکام و پایداری آن می باشد. ویژگی  کلات به شدت به pH محلولی که در آن موجود است بستگی دارد.سه  نوع آهن کلات وجود دارد که شامل :

EDDHA

DTPA

EDTA

موارد مصرف کود کلات آهن

افزایش مقاومت گیاه در هوای سرد و یخبندان

تقویت کردن ریشه‌ها بعد از تعویض گلدان

افزایش سطح شادابی گیاه

افزایش میزان گلدهی و محصول دهی گیاه

افزایش رشد برگ ها و ریشه ها

جلوگیری و برطرف کردن زرد شدن برگ ها و ساقه

تامین میزان آهن لازم گیاه برای سنتز کلروفیل و جلوگیری از ریزش برگ ها

زمان مصرف کود کلات آهن

 به طور  کلی تمام گیاهان در  زمان رشد  به کود احتیاج دارند، کود آهن نیز  در فصل رشد هر گیاه باید به آن داده شود. با توجه به اینکه فصول بهار و تابستان فصل رشد اکثر گیاهان است، لازم است از اوایل فروردین و تا پایان شهریور ماه و یا مهر ماه، ماهی یکبار گیاهان را با کود آهن تغذیه کنید.

 

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

روش استفاده از کود آهن

 گیاهان بزرگتر و دارای شاخ و برگ های فراوان به نسبت گیاهان کوچکتر و بدون گل و میوه به آهن کمتری نیاز دارند. همچنین اندازه ریشه ها نیز در میزان آهن مصرفی موثر است،  گیاهان بالغی که هرس شده اند ریشه های قوی دارند در مقایسه با گیاهان جوان که از نظر جثه با آنها یکسان و برابرند، در صورت میزان رشد برابر، به کود آهن بیشتری نیاز خواهند داشت.

اشتراک گذاری