کود ارگانیک باغ انگور

کود ارگانیک برای انگور

آخرین مقالات

کود ارگانیک برای انگور

 درخت انگور برای رشد بهتر و سریع تر  و تولید میوه مرغوب تر، نیاز به مواد مغذی  و کودهای ارگانیک دارد. این کودها تمام نیاز برطرف خواهند کرد.کود ارگانیک باغ انگور حاوی تمامی عناصر و ریز مغذی هایی است که منجر به افزایش بهره برداری و حاصلخیزی

می شود. کود های ارگانیک یکی از مهم ترین بخش های کشاورزی ارگانیک محسوب می شوند . این نوع روش کشاورزی باعث می شود که محصولات ارگانیک  و طبیعیحاصل شود . امروزه در اکثر زمین های کشاورزی  به علت افزایش بهره برداری ، کیفیت خاک کاهش پیدا می کند . در این شرایط ، استفاده از کود های ارگانیک ، مجددا کیفیت خاک را افزایش خواهد داد.

کود ارگانیک باغ انگور

فواید استفاده از کود های ارگانیک برای انگور

با اضافه کردن این کود به خاک به دلیل وجود کلسیم موجود در این نوع کود ها خاک قلیایی و آهکی می شود که  ریشه درخت انگور برای رشد و تغذیه سریع تر  به آن نیاز دارند. در نتیجه  مصرف این کود در انگور میوه ای آبدار  و خوش طعم تولید می شود.

ترکیبات و فرمولاسیون کود ارگانیک پوکون مخصوص انگور

از بهترین کود های ارگانیک می توان به کود پوکون اشاره نمود، این کود هلندی به صورت پودر در بازار وجود دارد. ترکیبات  این کود ارگانیک مخصوص انگور حاوی تمام عناصری است که درخت انگور به آن نیاز دارد . مواد مغذی استفاده شده در این کود مفید و طبیعی عبارتند از : نیتروژن ، فسفر ، پتاسیوم ، اکسید منیزیم ، آهن ، آهک  می باشد.

 

میزان  مصرف کود ارگانیک مخصوص انگور

میزان مصرف و روش کوددهی کود ارگانیک در تاثیر آن بسیار مهم و حیاتی می باشد، می تواند در باردهی و تولید بیشتر موثر باشدو زیان های مخرب آن را کاهش می دهد.مصرف  غیر اصولی  منجر به سوختگی ریشه ها و اسیدیته خاک را  کاهش داده و منجر به تخریب کلی   باغ  می شود .

 

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 زمان مصرف کود ارگانیک مخصوص انگور

زمان  مصرف کود ارگانیک مخصوص انگور  دو بار در سال  می باشد. در مرحله اول ، بهترین زمان مصرف این کود در اوایل فصل بهار است . برای مصرف دوم باید صد و بیست روز از مصرف مرحله اول گذشته باشد . تقریبا باید در فصل تابستان و در اواسط ماه اقدام به مصرف این کود در درختان کرد .

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره