کود توت فرنگی

آخرین مقالات

کود توت فرنگی

بهترین و کاملترین کود برای افزایش رشد و باردهی و همچنین ماندگاری طولانی پس از برداشت استفاده از کود کامل شوک ده ایکس با دارا بودن ده عنصر حیاتی است که در دسته کاملترین نانو کود های 100% ارگانیک محسوب می شود.

تغذیه گیاهان برای رشد یکنواخت و متعادل، همچنین جهت برداشت محصول مناسب و حفظ بهره وری برای بیش از یک سال اهمیت دارد. آنچه شما باید در مورد کود دهی توت فرنگی برای رشد سالم و حداکثر اندازه محصول بدانید، در این مقاله بیان شده است.

زمان مناسب کوددهی توت فرنگی

تمام انواع توت فرنگی چه روز خنثی و چه توت فرنگی های کاشته شده در خرداد ماه کوددهی باید  قبل از کاشت انجام  شود. توت فرنگی ها  از کود نیتروژن زیاد برای تولید بیشتر  و میوه دهی استفاده می کنند. بنابراین بهتر  است که کاشت توت فرنگی در  خاک کمی اسیدی، غنی و با زهکشی خوب انجام شود. دو هفته قبل از کاشت  از کودهای کمپوست شده، کود دامی پوسیده استفاده کنید .  بهتر است یک کود سه بیست  متعادل و کند رهش را دو هفته قبل از کاشت به بوته ها  بدهید.

توت فرنگی گلدانی

برای کود دهی توت فرنگی گلدانی، از ترکیب مخلوط کود گلدانی با کیفیت، کمپوست و کود دانه ای استفاده کنید.

 

کود سه بیست یک لیتری شوک آمریکایی

 

 

کود سه بیست شوک کود مناسب برای توت فرنگی است

هدف از کوددهی بوته های توت فرنگی  حفظ سطح pH و در عین حال تامین نیتروژن کافی برای ریشه و شاخ و برگ ها  است.  یک  کود متعادل  NPK  یا سه بیست  با انتشار آهسته بهترین انتخاب برای کوددهی توت فرنگی ها است. بسیاری از کودهای  ارگانیک از جمله پودر  خون که حاوی درصد خوبی از نیتروژن است کودهای مناسبی هستند.

زمان کود دهی توت فرنگی کشت شده در بهمن ماه  

توت فرنگی های کاشته شده در ماه بهمن را در اواسط تا اواخر تابستان کود دهی کنید. نهال های توت فرنگی در بهار کاشته می شوند اما میوه توت فرنگی از نهال هایی  که در پاییز سال گذشته کشت شده اند رشد می  کنند.

 توت فرنگی های یکساله چگونه کوددهی شوند

توت فرنگی های یکساله  که در خرداد کاشته می شوند به گرمای تابستان نیاز دارند تا ریشه‌هایی قوی تولید کنند و  بتوانند محصول را حمایت کنند. تمام گل های  گیاهان  برداشته می شود و گیاهان یک بار در مرداد ماه  کوددهی می شوند. همچنین کوددهی بوته های توت فرنگی در اواسط تا اواخر مرداد باعث تقویت تولید جوانه های سالم در پاییز می شوند.

چه زمانی باید توت فرنگی های روز خنثی را کود دهی کرد

در سال اول رشد توت فرنگی های روز  خنثی ، زمانی که میوه ها پس از گلدهی  دوم ظاهر می شوند، باید کوددهی شوند.  اولین گل ها برداشته می شوند بنابراین اولین تغذیه را در اواسط تابستان انجام دهید.  می توانید برای این  نوع توت فرنگی ها از کودهای متعادل سه بیست نیز  استفاده کنید، یا برای تقویت گیاهان در صورت پژمردگی  کودهای  ارگانیک پودر خون را به کار ببرید. کودهای  ارگانیک را می توان هر شش هفته استفاده کرد، اما باید در پایان فصل رشد آنها را مصرف نکنید.

زمان کود دادن به توت فرنگی های کاشته شده در گلخانه

هنگامی که برگها برای اولین بار در بهار ظاهر می شوند و یا  زمانی که توت ها شروع به تشکیل میوه می کنند، به توت فرنگی های کاشته شده در گلخانه کود اضافه کنید.  برای ادامه تولید گل و میوه در طول رشد فعال، گیاهان را هر دو هفته یکبار با کود کمپوست یا به صورت  اسپری برگی تغذیه کنید.

کوددهی ردیفی توت فرنگی از رشد ریشه جمایت می کند

کوددهی  ردیفی توت فرنگی  برای تقویت رشد رونده  و حمایت از رشد ریشه گیاهان نابالغ جدید استفاده می شود.  ابتدا بستر کاشت را آبیاری کنید، سپس از شیلنگ با اتصالات کود برای توزیع یکنواخت کود محلول در  آب استفاده کنید. مخلوط را تا حد امکان نزدیک به سطح زمین بپاشید. گیاهان را در اوایل روز تغذیه کنید تا شاخ و برگ های  مرطوب قبل از شب خشک شود. توت فرنگی های کاشته شده در خرداد ماه معمولاً به صورت ردیفی کوددهی می شوند.

روش تپه کوددهی توت فرنگی

روش تپه ای کوددهی توت فرنگی  از رشد رونده توت فرنگی جلوگیری می کند  و رشد در گیاه جوان را که نسبتاً بزرگ می شوند را تقویت می کند و توت های بزرگ تری تولید می شود. معمولا گیاهان توت فرنگی را به عنوان گیاهان چند ساله با عمر کوتاه در نظر می گیرند. البته  انواع روز خنثی آن نیز  وجود دارند.

بوته های توت فرنگی تپه ای برای حمایت از سلامت مستمر در کاشت اولیه بارور می شوند. کودهای مبتنی بر آب، دانه ای یا پودری را می توان استفاده کرد.

روش کوددهی توت فرنگی های داخل گلدان

توت فرنگی های روز خنثی را می توان در گلدان کشت کرد. اما اکثر  توت‌ فرنگی هایی که در گلدان رشد می‌کنند به‌عنوان گیاهان چند ساله کوتاه‌مدت در نظر گرفته می‌شوند و ممکن است برای چندین فصل میوه تولید کنند. توت فرنگی هایی که در گلدان رشد می کنند باید هر دو هفته یکبار کوددهی شوند. از کودهای محلول در آب برای کوددهی آنها  استفاده کنید،  ابتدا گیاه را آبیاری و سپس از کودهای  کمپوست شده و کوددهی به صورت اسپری های برگی استفاده کنید.

اشتراک گذاری