کود کلات آهن و روی

کود کلات آهن و روی 

آخرین مقالات

کود کلات آهن و روی

کود کلات آهن و روی   یک ترکیب ضروری از آهن و روی کاملاً کلات شده است که برای اصلاح کلروز (زرد شدن برگها) مصرف می شود. این محلول کاملاً کلات حاوی سولفات نیست و یک محصول عالی برای  سبزینگی در گیاهان است.  کود کلات و آهن  از فعل و انفعالات داخلی بین عناصر غذایی جلوگیری می کند، اما  باعث برهمکنش داخلی با سایر پیوندهای موجود در خاک می شود. کلات  نقش موثری در سیستم های بیولوژیکی گیاهان دارد. کیلاسیون به شکل پیوند با عناصر غذایی فلزی جایگزین یون های غیر ضروری دیگر شده و از هدر رفتن عناصر غذایی لازم در خاک جلوگیری می کند. آنها همچنین حاوی فلزات موثر هستند .

کود کلات آهن و روی

 

فواید کود کلات آهن و روی برای گیاهان 

از بین بردن  زردی برگ و ساقه گیاهان

افزایش رشد برگ و ریشه گیاه

افزایش مقاومت گیاهان در برابر هوای سرد

افزایش طراوت و شادابی گیاه

جلوگیری از ریزش برگ های گیاه

 

نحوه استفاده از کود کلات آهن و روی

نحوه استفاده از کود کلات آهن و روی برای هر نوع گیاه و با توجه به نوع کود متفاوت است. کودهای مایع کلات آهن و روی باید در طول آبیاری با آب مخلوط شده و به گیاه داده شود. در صورت استفاده از آن به صورت پودری می توان آن را در خاک فرو برد. بهترین روش استفاده از آنها در گیاهان  حل کردن آنها در آب و ریختن آنها روی ریشه است.

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم 

میزان  مصرف کود کلات آهن و روی

در نحوه مصرف این کود دقت کنید، زیرا مصرف زیاد آن باعث سوختن برگها و در نهایت ریزش و  از بین رفتن گیاه می شود. هنگام استفاده از آنها باید به اندازه گیاه و ریشه آن توجه کنید، زیرا گیاهانی که دارای برگ های بیشتری هستند یا میوه و گل دارند، برای رشد خود بهاین کودها در  مقایسه با سایر گیاهان  نیاز دارند. به طور کلی در هر بار مصرف باید یک قاشق چایخوری کود در آب حل شود و برای خاک گیاه باید به دفعات استفاده  کنید.

اشتراک گذاری