کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای فندق

کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای فندق

آخرین مقالات

یکی از درخت هایی که توانایی این را دارد تا در شرایط و محیط نامساعد رشد کند درخت فندق می باشد و همچنین می تواند در این شرایط میوه بدهد، قصد داریم تا در این مقاله درباره استفاده کردن و نگه داشتن کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای درخت فندق اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

درخت فندق

بعد از انجام کاشت و رشد کردن درخت فندق بیشتر از یک و نیم متر بلند نمی تواند شود البته که این در مواقعی است که برای رشد کردن گیاه شرایط آب و هوایی مناسب فراهم نباشد اما اگر از لحاظ شرایط محیطی و رسیدگی مطلوب باشد امکان دارد که ارتفاع درخت های فندق تا شش و هفت متر هم برسد.

کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای فندقدر کشور ایران این درخت در مکانهای نام برده شده از جمله آذربایجان و اردبیل و قره داغ و تالش و آستارا و رامسر و جواهرده کشت می شود؛ علاوه بر اینها درخت فندق به خاطر اینکه برای رویش به شرایط خاصی نیاز ندارد در جنگل های طوالش و ارسباران به شکل خودرو مشاهده می شود.

بیشتر بخوانید: کود فسفر برای سیب زمینی

درخت فندق چه ویژگی های ظاهری دارد؟

از لحاظ ظاهری درخت های فندق دارای برگ هایی پهن و بزرگ که سر شان تیز می باشد است، یکی از ویژگی های درخت فندق بودن گل ماده و نر روی یک درخت محسوب می گردد درخت فندق گلهای نر در بوته به صورت سنبل در می آید و دارای ۵ الی ۸ پرچم است و گلهای ماده نیز دسته های ۱ الی ۱۰ تایی دارند و بیشتر روی چوب یک ساله یافت می شوند.

گل های ماده و شاتون موجود روی درخت فندق نسبت به سرما به نسبت گل های باز شده از لحاظ تحمل کردن مقاومت بسیار بالایی دارند درخت فندق دارای بافت هایی است که با توجه به حساسیتی که نسبت به سرما دارد به چند دسته تقسیم بندی می شود، که به ترتیب شامل: استوانه و آوند چوبی و کامبیوم میباشد؛ بعد از ۳ الی ۴ سال که از زمان کاشت درخت فندق گذشت شروع به گل دادن کرده و زمان باردهی آن پس از ۵ تا ۶ سال آغاز می شود.

نیاز های درخت فندق روش های مراقبت و کاشت آن

برای این که یک گیاه یا نهال رشد خوبی داشته باشد ومحصول نیز بدهد به مراقبت نیاز دارد که قبل از کاشت و بعد از کاشت الزام به رعایت کردنش است، عوامل و نیاز های مهمی که برای درخت فندق وجود دارد عبارتند از: خاک،آبیاری فندق، کود درخت فندق.

خاک چه تاثیری روی درخت فندق دارد؟

آب و خاک از اساسی ترین عنصر های رشد کردن و نمو به نهال درخت فندق می باشد از این رو آن خاکی که برای رشد و کاشت درخت فندق استفاده می شود بسیار اهمیت دارد و مسئله بسیار مهمی میباشد که در مناطق مختلف و متفاوت است، حداقل و کمترین عمقی که برای برای کاشت درخت فندق مورد نیاز است ۵۰ سانتی متر می باشد هنگامی که عمق خاک زیاد بود نشان دهنده وجود مواد معدنی و مغذی بیشتری هم در آن است.

کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای فندقاز آنجایی که می توانیم ریشه های فندق تا ۵ متر رشد می کنند مواد مغذی بیشتری هم در این عمق جذب خود خواهد کرد همچنین ریشه های فندق به اکسیژن بسیار زیادی هم احتیاج دارد و کشت بدون زهکشی در خاک مرطوب نباید انجام شود زیرا که به مرور زمان ریشه ها از بین می روند پیشنهاد می کنیم که کم کم تا چهار متر فضای تهویه برای ریشه درخت فندق جا بگذارید.

آبیاری کردن درخت فندق

درخت فندق به آب و رطوبت مناسب در بین ریشه های خود نیاز دارد تا بتواند در نهایت به رشد محصول خوب و مرغوب کمک کند حداقل رطوبت خاک که برای درخت فندق مناسب است ۶۰ درصد می باشد.

کود مناسب برای درخت فندق

کود همچون آب و خاک از عناصری است که می‌تواند روی رشد درخت تاثیر گذار باشد به همین جهت کودهای شیمیایی و دامی در بازار موجود هستند از بهترین کودهای شیمیایی که در بازار وجود دارد و برای درخت فندق مناسب است کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ می باشد.

عناصر کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ روی درخت فندق چه تاثیراتی دارد؟

درصد عمده‌ای از این کود را که فسفر تشکیل میدهد در ریشه زایی و جذب بالاتر و بیشتر عنصر های دیگر که در خاک موجودند در این کود تاثیر دارد، در مرحله اولیه انجام کاشت فسفر در جذب مواد مغذی بیشترین تاثیر را میگذارد.

کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای فندقعنصر بعدی که ده درصد کود ۱۰۵۲۱۰ را تشکیل می دهد نیتروژن است و تاثیر بسیار مفیدی در تکثیر شاخه ها دارد.

بیشتر بخوانید: کود 1963

در رشد کردن میوه و کیفیت آن هم عنصر پتاسیم تاثیرگذار است، پتاسیم موجب می شود که میوه ی به عمل آمده ی درخت فندق از لحاظ سایز و اندازه و کیفیت درجایگاه خوبی قرار گیرد.

مصرف کردن کود ۱۰ ۵۲ ۱۰ برای فندق در رشد بهتر درخت تاثیر میگذارد، در بازار ها انواع کود های شیمیایی و حیوانی موجود است.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره