آشنایی با کود گیاه فیکوس برگ ویولونی

آشنایی با کود فیکوس برگ ویولونی

آخرین مقالات

فیکوس برگ ویولونی یا همان فیکوس لیراتا که با نام علمی (FICUS LYRATA) شناخته می‌شود از گیاهان خانواده موراسه به حساب می‌آید. دلیل نام‌گذاری ویولون برای این گیاه داشتن برگ‌هایی به شکل پنج‌ ضلعی یا ویولون است که منظره‌ای زیبا را دارد. گیاه فیکوس برگ ویولونی بومی مناطق غرب آفریقا است، این گیاه به خاطر زیبایی چشم‌نواز و ظاهر منحصربه‌فرد خود جزو گیاهان زینتی در منازل مسکونی و آپارتمانی به حساب می‌آید و با زیبایی بی‌نظیر خود می‌تواند یکی از عناصر اصلی در دکوراسیون داخلی آپارتمان‌ها به حساب یافت که داشتن یک برنامه غذایی مناسب برای این گیاه از جمله رساندن کود فیکوس برگ ویولونی مهم‌ترین عامل در زیبایی و تزیین آپارتمان‌ها به حساب می‌آید.

رنگ برگ‌های گیاه فیکوس ویولونی سبز تیره با رگبرگ روشن است. اندازه برگ‌ها در این گیاه بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی‌متر است و جنبه تزیینی آن‌ها نیز زیاد است. بزرگ بودن اندازه برگ‌ها و شکل قرار گرفتن آن‌ها بر روی ساقه به این گیاه شکل زیبا و دل‌نشینی را می‌بخشد. شما می‌توانید این گیاه زیبا و محبوب را در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری در گلدان پرورش بدهید و شاهد زیباتر شدن منزلتان با آن باشید. البته می‌توان این گیاه را در زمین کاشت و از زیبایی آن نیز بهره‌مند شد.

مواد مورد نیاز برای رشد و نگهداری گیاه فیکوس برگ ویولونی

  1. هر گیاهی برای کامل کردن مراحل رشد و تکامل خود و همچنین برای این‌که جلوه و نمایی زیبا را به محیط ببخشد، به رعایت یکسری از عوامل اساسی نیاز دارد که در زیر آن‌ها را برایتان بیان می‌کنیم.
  2. نور کافی: گیاه فیکوس برای رشد و تکامل خود به نور کافی نیاز دارد. در صورتی‌که نور از پشت پنجره و به‌صورت غیر مستقیم به گیاه برسد، برای رشد گیاه بسیار مناسب است ولی درصورتی‌که نور به‌صورت شدید و غیر مستقیم به گیاه فیکوس برسد، برگ‌های گیاه کم‌رنگ و لبه آن‌ها دچار سوختگی خواهد شد. بنابراین نور برای رشد گیاه بسیار ضروری است و در صورت قطع آن رشد گیاه متوقف‌ شده و برگ‌های آن می‌ریزد.
  3. آبیاری مناسب: گیاه فیکوس برای کامل کردن فرآیند رشد خود به آب متوسط و محیط مرطوب احتیاج دارد. بهترین زمان برای آب دادن به گیاه فیکوس زمانی است که خاک گیاه خشک شود. ‌باید بدانیم که خاک بسیار خیس سبب پوسیده شدن ریشه گیاه و زرد شدن برگ‌ها و ایجاد لکه‌های قهوه‌ای بر روی سطح برگ گیاه فیکوس می‌شود.
  4. دمای مورد نیاز: بهترین دما برای مراقبت از گیاه فیکوس دمای ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد است که گیاه در این دما به زیبایی رشد می‌کند، در صورتی‌که دمای گیاه به زیر ۱۰ درجه سانتی‌گراد برسد، برگ‌های گیاه فیکوس دچار لکه‌هایی قهوه‌ای رنگ شده و به‌ مرور سیاه می‌شوند و می‌ریزند.
  5. کوددهی: گیاهان آپارتمانی برای کامل کردن فرآیند رشد و نمو خود و داشتن برگهایی سبز به عناصر ضروری و لازم از جمله نیتروژن، فسفر، ازت، منگنز، روی و آهن به مقدار مورد نیاز احتیاج دارند و در صورت کمبود هر یک از این عناصر در فرآیند رشد و نمو گیاه فیکوس برگ ویولونی اختلالاتی به وجود می‌آید که میتوان با دادن کود فیکوس برگ ویولونی این کمبودها را برای گیاه فیکوس لیراتا جبران نمود و گیاهانی شاداب را به وجود آورد.
  6. شما برای داشتن گیاهانی شاداب و بانشاط باید حتما از خاک با قابلیت زهکشی بالا برای گلدان خود استفاده نمایید. مناسب‌ترین خاک برای رشد و تقویت گیاه فیکوس تشکیل شده از مواد ارگانیک بوده است و حتما باید بتواند خاصیت کیفی خاک را افزایش بدهد.

بیشتر بخوانید: نگهداری از گیاه برگ بیدی چگونه است؟

مواد و عناصر تشکیل دهنده کود فیکوس برگ ویولونی

گیاه فیکوس لیراتا یا فیکوس برگ ویولونی که جزو گیاهان زینتی و تزیینی در هر منزل مسکونی و آپارتمانی به حساب می‌آید، به‌ خاطر ماندن در شرایط خانه از وجود نور طبیعی خورشید و آب باران به‌طور طبیعی بهره‌مند نمی‌شود و دچار یکسری کمبودها در مواد غذایی و تغذیه‌ای خود می‌شود که این باعث اختلال در رشد و شادابی گیاه فیکوس برگ ویولونی می‌شود. محققان برای جبران کمبودهای این گیاه در شرایط خانگی استفاده از کود فیکوس برگ ویولونی را توصیه می‌کنند که بتواند کمبودهای گیاه را به‌خوبی جبران کند. پیشنهاد می‌دهم که تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا عناصر ضروری و مواد تشکیل‌ دهنده کود فیکوس برگ ویولونی را به شما عزیزان توضیح بدهیم.

آشنایی با کود گیاه فیکوس برگ ویولونی

کود فیکوس لیراتا یا همان برگ ویولونی تشکیل‌ شده از مقادیر زیادی از عنصرهای نیتروژن، روی، بور، آهن، ازت، فسفر، پتاسیم و همین‌طور ماده‌ی معجزه‌گر و تقویت‌کننده اسید هیومیک است که باعث شادابی و نشاط باور نکردنی گیاهان آپارتمانی می‌شود. علاوه‌ بر این کود فیکوس برگ ویولونی بیشتر از ۶۵ گونه از هورمون‌های رشد گیاهی را در خود جای داده‌ است که یک محرک اساسی و فوق‌العاده‌ای برای شادابی و نشاط گیاه فیکوس به حساب می‌آید.

باید بدانیم که حضور عناصر آهن و منگنز در ترکیب کودهای آپارتمانی موجب سبز شدن دائمی برگ های فیکوس خواهد شد و از ریزش و زرد شدن برگ گیاه فیکوس ویولونی جلوگیری خواهد کرد. شما می‌توانید شاهد گیاهانی شاداب و بانشاط در منازل خود بوده که نما و زیبایی خاصی را به منازل شما می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: کود آهن مخصوص درخت گردو

اهمیت استفاده از کود فیکوس برگ ویولونی برای گیاهان آپارتمانی

استفاده از کود فیکوس برگ ویولونی برای گیاهان آپارتمانی اهمیت خاصی را دارد؛ طوری که این کود به یکی از شناخته‌شده‌ترین کودها برای تقویت و شادابی گیاهان آپارتمانی از جمله گیاه فیکوس برگ ویولونی تبدیل شده است و اکثر مردم استفاده از آن را برای نشاط و زیبایی گل‌های خود ترجیح می‌دهند.

مواد تشکیل دهنده کود فیکوس برگ ویولونی با مدنظر قرار دادن نیازهای غذایی گیاه فیکوس طراحی و تولید شده‌ ‌است که با توجه به فرمول تخصصی کود همه نیازهای تغذیه‌ای و مواد ضروری گیاه فیکوس برگ ویولونی در آن گنجانده شده‌ است.

کود فیکوس برگ ویولونی غنی از عناصر ضروری و پرمصرف برای تغذیه گیاهان خانگی بوده و می‌تواند شادابی و نشاط را برای گیاه به وجود بیاورد. کود فیکوس با دارا بودن مواد مغذی برای گیاهان آپارتمانی تمامی کمبودهای مربوط به تغذیه این گیاه را جبران کرده و استفاده از آن به روش توصیه شده بر روی بسته‌بندی کود می‌تواند گیاهانی شاداب، سبز و بانشاط را برای ما به وجود بیاورد که نما بخش فضای منازل شوند.

اشتراک گذاری