ارتفاع درخت پسته

شرایط کاشت درخت پسته

آخرین مقالات

شرایط کاشت درخت پسته

این درخت، بومی آسیای غربی  است و یک دوره طولانی رشدی قبل از بلوغ و میوه دهی بوده که در سن ۵ الی۶ سالگی محصول کمی تولید کرده و در ۱۰ الی۱۲ سالگی به باروری کامل خود می رسد. درخت پسته، با گل نر و ماده بر روی درختان جداگانه است. در نتیجه، هر دو درختان نر و ماده برای تولید یک محصول نیاز است که گرده افشانی آنها را باد انجام می دهد. به طور معمول نسبت درخت نر به ماده یک نسبت ۱ به ۱۹ – ۲۴ است.

دمای مناسب درخت پسته

درخت پسته در آب و هوای نیمه بیابانی خشک با تابستان طولانی، خشک، گرم، رطوبت کم و زمستان های سرد اما نه بسیار سرد بهترین و بیشترین باروری را دارد. درجه حرارت در تابستان برای آن باید  ۳۸ درجه سانتی گراد بوده که موجب تولید مقدار بیشتری محصول با کیفیت می شود. درخت پسته را نباید در ارتفاع بالای ۱۳۷۰ متر کاشت زیرا درجه حرارت در تابستان کم بوده در نتیجه مغز پسته تشکیل نمی شود.

ارتفاع درخت پسته

درمورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

خاک مناسب برای درخت پسته

 خاک درخت پسته اگر  در محدوده pH  7  باشد  می تواند هر ساله باروری خوبی داشته باشد. این درخت یک محیط قلیایی را دوست دارند، در واقع با کمی تغییر در pH مقاوم بوده و می تواند در شرایط بالاتر بودن قلیایی آن را نیز تحمل کند.  بهترین خاک  برای درخت پسته خاک مرطوب است . حرکت آب  در سراسر خاک باعث می شود تا ریشه درخت پسته پیشروی کند و مواد مغذی مورد نیاز را  به خود جذب کند. بالا بودن سطح pH در دسترس بودن مواد مغذی را برای ریشه ها کاهش می دهد که  موجب کوتاه قدی درختان پسته  می شود.

کلام آخر

درخت پسته جزو درختانی با  ارزش تجاری بالا است.  صادرات درخت پسته جزو بیشترین محصولاتی است که صادر می شود. این میوه خواص دارویی و درمانی زیادی داشته و در بیشتر مناطق رشد و برای احداث باغ پسته مناسب است. این درخت دارای ارقام زودرس، متوسط رس و دیررسی است که بر اساس شرایط اقلیمی هر منطقه می توانید هر کدام از ارقام آن را بکارید.

اشتراک گذاری