کود جلبک دریایی برای انگور

از خواص کود جلبک دریایی برای انگور چه می‌دانید؟

آخرین مقالات

از خواص کود جلبک دریایی برای انگور چه می‌دانید؟

کود جلبک دریایی تمام خواص موجود در کودهای زیستی را دارا می باشد. این کود چون از مواد طبیعی تشکیل شده است، نسبت به کودهای شیمیایی ضرر کمتری دارند و هیچ گونه آسیبی به گیاه وارد نمی کنند.در این مقاله در مورد تاثیر کود جلبک دریایی بر انگور با ما همراه باشید.

کود جلبک دریایی در انگور باعث کاهش شوری خاک می شود.

کود جلبک دریایی باعث افزایش میکروارگانیسم های مفید خاک می شود و نیتروژن بیشتری را در اختیار انگور قرار می دهد.همچنین این کود در انگور باعث کاهش شوری خاک می شود.

کود جلبک دریایی باعث بهبود جوانه زنی بذر در انگور می شود.

کود جلبک دریایی جوانه زنی بذر در انگور را افزایش می دهد، رشد ریشه بهبود می بخشد. از این رو گل های با کیفیت و میوه های خوش طعم تولید می شود. رشد متعادل انگور را تقویت و اندازه میوه ها را افزایش می دهد.

در مورد کود جلبک دریایی بیشتر بدانیم 

فواید استفاده از کود جلبک دریایی برای انگور

  • مفید در افزایش جوانه زنی
  • افزایش ریشه دهی قلمه‌ها و موفقیت در کشت قلمه
  • افزایش جذب مواد غذایی و املاح مورد نیاز درخت انگور از خاک و در نتیجه برداشتی چند برابری
  • بالا بردن کیفیت انگور
  • بالا بردن مقاومت درخت انگور در برابر سرما، گرما، تنش‌های محیطی، بیماری‌ها و …
  • بهبود تهویه خاک
  • طولانی نگه داشتن میزان رطوبت خاک

روش مصرف کود جلبک دریایی برای انگور

بهترین روش استفاده از کود جلبک دریایی برای انگور به صورت محلول پاشی است. این روش در مقایسه با روش خاکی مفید‌تر می‌باشد چرا که در این روش، جذب مواد مغذی با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد. در روش محلول پاشی، از بیمار شدن درخت و نفوذ آفات جلوگیری به عمل می‌آید و اجازه نمی‌دهد که محصول از بین برود.

مصرف کود جلبک دریایی در زمان جوانه زنی بذر انگور

بلافاصله پس از کاشت بذرها را با کود جلبک دریایی  مایع اسپری کنید تا به جوانه زدن آنها کمک کنید. اما در مورد سایر بذور گیاهان می توانید بذرها را یک شبه در محلول رقیق شده کود جلبک دریایی خیس کنید و سپس در زمین بکارید.

کلام پایانی

کود جلبک دریایی، از نمونه کودهای طبیعی موجود در بازار است که از فواید بی‌شماری برای درخت انگور برخوردار است و می‌تواند اثرات مفیدی بر روی بازدهی این محصول داشته باشد. این کود می‌تواند عناصری ضروری همچون پتاسیم، فسفر، ازت، کلسیم، بور، آهن، منگنز، آمینو اسید و همچنین بیش از 70 نوع هورمون رشد را در اختیار درخت انگور قرار دهد. و از آنجایی که کودی طبیعی و ارگانیک است هیچ گونه آثار سویی بر روی درخت انگور ندارد.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید اسید هیومیک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری