اسید هیومیک برای انگور

اسید هیومیک برای انگور

آخرین مقالات

اسید هیومیک برای انگور

 یکی از راه‌های تولید  محصولات مرغوب و با کیفیت انگور  استفاده کردن از کود اصلاح ‌کننده خاک است که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر عملکرد درختان انگور دارد  . البته بهتر است برای حفاظت از محیط زیست و پرورش بهتر محصولات‌تان؛ از کودهای شیمیایی استفاده نکنید. از این رو به شما پیشنهاد می‌کنیم سراغ کودهای طبیعی اسید هیومیک بروید و با استفاده از آن‌ها؛ تمام سموم درون خاک را از بین ببرید. در این مقاله از تاثیرات مفید کود اسید هیومیک روی درختان انگور خواهیم گفت.

 

انواع کودهای اسید هیومیک برای درختان انگور 

  • اسید هیومیک مایع

اسید هیومیک مایع  به راحتی  برای درختان انگور مصرف می شوند، این کود آلی به صورت سریع، جذب ریشه درخت می‌شود و همین امر موجب می شود  در مدت زمان کم‌تری نتیجه مطلوبی را مشاهده کنید.

  • اسید هیومیک گرانول

اسید هیومیک؛ گرانول به هیچ عنوان در آب حل نمی‌شود،  این کودها نسبت به انواع دیگر اسید هیومیک؛ از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. امادر سیستم آبیاری از این کود استفاده نمی شود و باید از روش پالکود برای کوددهی آن استفاده کنید.این نوع اسید هیومیک می‌تواند مدت زمان بیشتری در خاک بماند و تأثیر بهتری داشته باشد.

  • اسید هیومیک پودری

اسید هیومیک پودری نوع فعال آن به شمار می آید که آن را از خشک کردن اسید هیومیک مایع به‌دست می‌آورند. همچنین  این کودبسیار مفید به راحتی در آب حل می‌شود و می‌توانید از آن در سیستم آبیاری، استفاده کنید.

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

بهترین زمان استفاده از کود اسید هیومیک برای انگور

 اسید هیومیک یک کود آلی و طبیعی است؛ می‌توانید در بیشتر مواقع برای کیفیت عالی و رشد بهتر درخت انگور از آن، استفاده کنید اما فراموش نکنید؛ برای به دست آوردن نتیجه‌ای مطلوب، دوره کود دهی را کامل کنید و به طور منظم این کار را انجام دهید.پیشنهاد می‌شود از این کود در سال 2 بار استفاده کنید. در زمان کاشت نهال درخت انگور نیز توصیه می‌شود کود دهی با استفاده از اسید هیومیک را فراموش نکنید. بعد از این‌که درخت به رشد کاملی رسید و  در زمان باردهی آنبهتر است تغذیه دهی با استفاده از این کود شگفت انگیز را فراموش نکنید. زیرا تأثیر بسیار مثبتی در رشد و کیفیت محصول دارد.

 

نحوه مصرف انواع کود اسید هیومیک برای انگور

دقت داشته باشید که با توجه به نوع اسید هیومیک می‌توانید از آن‌ها به صورت؛ چال کردن کود، محلول پاشی، آغشته کردن بذر به کود و سیستم آبیاری استفاده کرد. در صورتی که قصد داشتید از نوع اسید هیومیک گرانولی استفاده کنید؛ بهترین روش برای نتیجه گرفتن از آن، چال کردن در خاک است.اسید هیومیک مایع  را با مقداری آب مخلوط کنید و به صورت مستقیم،  پای درخت انگور یا این‌که با استفاده از سیستم آبیاری به کل درخت، کود بپاشید. فراموش نکنید در صورتی که فقط از نوع مایع استفاده می‌کنید؛ بهتر است آن را از طریق محلول پاشی یا آبیاری برای  درخت مصرف کنید تا شاهد نتیجه‌ای بسیار عالی باشید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم

عناصر و مواد مغذی موجود در اسید هیومیک چه تاثیری روی درختان انگور دارد؟

زینک، نیتروژن، آهن، فسفر، منگنز، پتاسیم و بورون، از جمله عناصر مغذی و  مورد نیاز برای رشد بهتر و سریع‌تر درخت انگور می باشند که در اسید هیومیک موجود است.یک درخت برای تولید محصولات سالم، به تمام آن‌ها نیاز دارد.در صورت عدم مصرف این مواد مغذی در درخت  میوه نمی‌تواند به طور کامل تغذیه شود و پس از گذشت مدتی، ریشه خشک می‌شود.  بنابراین  توصیه می‌شود برای مواجه نشدن با این مشکل؛ حتما از کود بی‌نظیر اسید هیومیک استفاده نمایید تا تمام املاح مورد نیاز  انگور تامین شود.

مزایای استفاده از اسید هیومیک برای درخت انگور

  • افزایش محتوای کلروفیل در برگ درخت انگور
  • شاداب کردن گیاه
  • ایجاد تنوع میکروبی مفید در خاک
  • انجام تصفیه خاک
  • افزایش‌ اکسیژن و نیتروژن در خاک
  • تنظیم کردنPH خاک
  • از بین بردن بیماری ها و آفات
  • افزایش ظرفیت حفظ آب و هوا در خاک
  • افزایش کیفیت محصولات
  • رشد سریع میوه
  • مقاوم کردن سلول‌های دفاعی  گیاه
  • تأمین آهن مورد نیاز گیاه

تأثیر اسید هیومیک بر روی ریشه درخت انگور

داشتن استحکام و قدرت در ریشه درخت انگور و یا هر گیاه دیگر؛ بسیار مهم و ضروری است . اسید هیومیک با املاح مفید خود تمام خواسته‌های ریشه و میوه درخت انگور را بر آورده می‌کند و شادابی بیشتری به این گیاه می‌دهد. این کود پر مصرف در خاک  یک تهویه طبیعی محسوب می شود، همچنین باعث افزایش آنزیم‌ها در ریشه و اطراف آن، بهبود سیستم ریشه، از بین بردن میکروب‌های مضر و ایجاد تنوع قارچ‌ها و یا باکتری‌های مفید در خاک، بالا بردن جذب مواد مغذی توسط ریشه و رشد زیاد گیاه می‌شود.

سخن پایانی

استفاده از اسید هیومیک برای انگور، امری لازم و ضروری است که هر باغدار و کشاورزی باید آن را بداند. اگر تمایل دارید آگاهی‌های لازم در رابطه با انواع اسید هیومیک، نحوه مصرف آن برای درخت انگور، مزایا، بهترین زمان مصرف و… را به دست آورید حتما با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید .

اشتراک گذاری