اسید هیومیک برای زعفران

تاثیر اسید هیومیک برای زعفران

آخرین مقالات

تاثیر اسید هیومیک برای زعفران

زعفران  در خاک کامل، نور کافی  و خاک با زهکشی خوب که نسبتاً غنی از مواد آلی است بهترین عملکرد را دارد.اسید هیومیک جهت تولید محصول با کیفیت زعفران از کودهای آلی مناسب به شمار می آید. دراین مقاله در مورد تاثیر اسید هیومیک برای زعفران با ما همراه باشید.

اسید هیومیک در بهبود رشد زعفران موثر است.

کود مایع  اسید هیومیک زعفران دارای فرمولاسیون خاصی از عناصر ماکرو و میکرو با توجه به نیازهای غذایی این گیاه است و به عنوان مکمل غذایی عمومی استفاده می شود و باعث بهبود رشد این گیاه می شود.

روش مصرف اسید هیومیک برای زعفران

از کود اسید هیومیک می توان  برای زعفران به صورت محلول پاشی و کود آبیاری در مراحل رشد استفاده کرد.

فواید اسید هیومیک برای زعفران

بهبود رشد زعفران
افزایش تولید کلاله زعفران
افزایش تعداد و وزن پیازها

در مورد پتاس بالا بیشتر بدانیم 

زمان مصرف کود اسید هیومیک برای زعفران

مرحله اول  مصرف اسید هیومیک طی مراحل کاشت آن است که در پاییز استفاده می شود. پس از حفر یک گودال کوچک برای کاشت پیاز، می توانید مقداری کود اسید هیومیک به حفره کاشت اضافه کنید. در طول کاشت برای حفظ رطوبت خاک را  باید به طور مداوم آبیاری کنید. پس از کاشت نیز  در اوایل بهار کوددهی کنید زیرا گیاه در حال جوانه زنی  از زمین و رشد گل های جدید است. سپس پس از مصرف کود به طور کامل آبیاری کنید.

اسید هیومیک برای زعفران

نحوه مصرف اسید هیومیک برای زعفران

یک کود محلول و متعادل مانند کود اسید هیومیک برای زعفران را باید نسبت مساوی با آب مخلوط کنید.مخلوط را بلافاصله پس از کاشت روی بنه های زعفران بپاشید.زمانی  که خاک خشک است پیاز را به طور کامل آبیاری کنید. خاک را مرطوب نگه دارید اما خیس نکنید، زیرا خاک بیش از حد مرطوب باعث پوسیدگی  آن می شود. بنه های زعفران را در اواخر تابستان تا اوایل پاییز در خاکی با زهکشی خوب و غنی از مواد مغذی دوباره بکارید. پیازها را با یک کود محلول و متعادل باغچه به طور مرتب آبیاری کنید.

سخن پایانی

کود ارگانیک و نانو اسید هیومیک شوک از کودهای طبیعی و با ترکیبات منحصر به فرد است که سریع جذب گیاه می شود و برای گیاهان ضرری ندارد.کودهای اسید هیومیک شوک را  می توانید در بسته های  20 و 10 و 5  لیتری تهیه کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کودی با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری