اسید هیومیک برای سیر

تاثیر اسید هیومیک برای سیر

آخرین مقالات

تاثیر اسید هیومیک برای سیر

سیر گیاهی سرمادوست است که در زمستان‌های سرد نیز رشد می کند.  سیر به خاک حاصلخیز با مواد آلی زیاد نیاز دارد، بنابراین استفاده از کود اسید هیومیک ارگانیک برای رشد و عملکرد آن بسیار مفید است.  در این مقاله بل تاثیر اسید هیومیک برای سیر آشنا می شوید.

نحوه کود دهی سیر با اسید هیومیک

کوددهی گیاهان سیر  با اسید هیومیک در بهار انجام می شود.  اگر  سیر را در پاییز بکارید، باید اسید هیومیک به صورت پخش کردن روی سطح خاک استفاده کنید.  بهتر است  هر سه تا چهار هفته یکبار کود دهی کنید.

در مورد کودهای هیومیک اسید بیشتر بدانیم

اسید هیومیک برای سیر

زمان مصرف کود اسید هیومیک برای سیر

علاوه بر زمان کوددهی سیر، استفاده از نوع مناسب کود نیز مهم است. بهتر است قبل از کاشت،  از اسید هیومیک استفاده شود.  زیرا سطح متعادلی از مواد مغذی را فراهم می کنند که به آرامی در مدت زمان طولانی آزاد می شوند. کوددهی های نیتروژن با اسید هیومیک در پاییز  استفاده  می شود.

نحوه استفاده از کودهای اسید هیومیک برای سیر

اسید هیومیک را می توان روی سطح خاک پخش کرد، همچنین می توان با قراردادن کود در فاصله 6 تا 8 سانتی متری از ساقه قرار دهید. همچنین  می توان کود را به صورت یکنواخت روی سطح خاک پخش کرد.

اسید هیومیک باعث تقویت خاک سیر می شود.

اسید هیومیک ارگانیک می تواند به عنوان تقویت کننده خاک استفاده می شود. همچنین می توانید از این کود می توان در بستر کاشت  نیز استفاده کرد.اسید هیومیک ضمن تقویت ساختار خاک به حاصلخیزی خاک نیز کمک می کند.

سخن پایانی :

سیر گیاهی است که به مواد مغذی زیادی نیاز دارد و برای رشد مناسب به خاکی با زهکشی خوب و غنی از مواد مغذی نیاز دارد. آماده سازی خاک با افزودن کود مناسب  قبل از کاشت ضروری است. افزودن اسید هیومیک در خاک مواد مغذی کافی در خاک  تامین می کند.معمولا توصیه می شود سیر را در بهار کوددهی کنید. کودهای ارگانیک و نانو شوک ضمن تامین مواد مغذی لازم برای سیر ، جذب سریعی دارند و به راحتی در گیاه مصرف می شوند. این کودها به دلیل غلیظ بودن مقرون به صرفه هستند و بهتر است قبل استفاده با آب رقیق شوند. کشاورزان و باغداران محترم جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش این کودهای مفید با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید. همچنین می توانید در مورد نحوه مصرف آن نیز مشاوره رایگان داشته باشید.

اشتراک گذاری