اسید هیومیک برای هندوانه

اسید هیومیک برای هندوانه

آخرین مقالات

اسید هیومیک برای هندوانه

هندوانه بومی آفریقا است،  می تواند بین 70 تا 90 روز به رسیدگی کامل برسد.  یکی از مناسب‌ ترین راه‌ها برای افزایش باردهی بوته‌های هندوانه، استفاده از کودهای غنی و ارگانیک اسید هیومیک  است. این کود مغذی تمام نیازهای مغذی هندوانه را در طول فرایند تکامل و رشد تامین می کند.

روش  مصرف کود اسید هیومیک برای هندوانه

کوددهی هندوانه با اسید  هیومیک  به روش‌های مختلفی نظیر بذر مال، محلول پاشی و آبیاری انجام می شود. قبل‌ ازکوددهی کود را با مقداری آب  رقیق کنید تا یک محلول با غلظت مناسب حاصل شود. بعد محلول را پای بوته بریزید تا از طریق ریشه تمام عناصر و مواد غذایی مورد نیاز جذب شوند .

اسید هیومیک برای هندوانه

میزان مصرف کود اسید هیومیک  برای هندوانه

برای جلوگیری از آسیب به محصول لازم است مقدار مناسبی کود استفاده کنید. به دستورالعمل کوددهی توجه کنید. خاک ضعیف  نیاز به املاح و مواد مغذی بیشتری دارد. حتماً قبل‌ از مصرف کود آزمون خاک را انجام دهید تا به راحتی مقدار مشخص کوددهی تعیین شود.

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

فواید کود اسید هیومیک برای هندوانه

این کود مغذی حاوی مقدار زیادی نیتروژن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، آهن، روی و بور است که  می‌تواند تمام کمبودهای تغذیه ای هندوانه را  تأمین کند.با استفاده  از اسید هیومیک، ریشه‌زائی هندوانه افزایش می‌یابد و  رشد بوته‌ها بهبود می یابد. برای کاهش مصرف آب در این محصول پر آب  از این کود غنیاستفاده کنید، چون نیاز آبی هندوانه را کاهش می دهد.هیومیک اسید از پوسیدگی و خشکی ریشه هندوانه جلوگیری می‌کند و حجم آن‌ها را چند برابر افزایش می‌دهد.اسید هیومیک برای هندوانه مانند یک مکمل غذایی که سرشار از املاح معدنی است، عمل می‌کند و تمام آفات و تنش های محیطی را از بین می برد. با شوری خاک مبارزه و حاصلخیزی خاک را افزایش می دهد.

 

سخن پایانی

اسید هیومیک برای هندوانه مزایای زیادی به‌ همراه دارد و افرادی که به‌ طور اصولی از آن بهره بگیرند، می‌توانند شاهد نتایج مؤثری باشند. توصیه می‌کنیم اسید هیومیک را از مراکز فروش معتبر به‌ صورت مرغوب و باکیفیت تهیه کنید.جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری