اسید هیومیک برای کاکتوس

اسید هیومیک برای کاکتوس

آخرین مقالات

اسید هیومیک برای کاکتوس

کاکتوس یکی از گیاهان گوشتی و خاردار محبوب است که  شرایط زیستی متفاوتی نسبت به دیگر گیاهان دارد، به آبیاری زیادی نیاز ندارد، این گیاه زینتی و زیبا؛ برای رشد کردن به یک‌سری مواد مغذی مانند کودهای اسید هیومیک نیاز دارد. اسید هیومیک برای کیفیت رشد کاکتوس  بسیار مهم می باشد.

اسید هیومیک منشا طبیعی دارد و هیچ گونه خسارتی به کاکتوس وارد نمی کند.

اسید هیومیک منشاء طبیعی دارد و بدون مواد شیمیایی است؛ هیچ گونه خسارتی  به کاکتوس وارد نمی‌کند و تمام املاح، عناصر و مواد مورد نیاز را در اختیار آن می‌گذارد. این کود فوق العاده؛ گیاه را تحریک به ریشه سازی می‌کند و  آن را تقویت می کند.

تنظیم PH  خاک با مصرف اسید هیومیک در کاکتوس

 وجود ریشه‌‌های عمیق در ساختار کاکتوس ‌ها، امری ضروری و واجب است ، با اضافه کردن ترکیبات اسید هیومیک به خاک کاکتوس، PH خاک تنظیم  و شرایط رشد عالی را برای آن مهیا می‌کند. با افزایش سن کاکتوس؛ نیاز آن به کود شیمیایی، مخصوصا کودهای  آلی افزایش می‌یابد.

در مورد هیومیک اسید بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک مایع  در کاکتوس سرعت جذب بالایی دارد.

اسید هیومیک مایع  حلالیت بالایی دارد و به سرعت جذب خاک و گیاه می‌شود. مقدار مصرف ایننوع کود آلی به شرایط زیستی خاک و کاکتوس بستگی دارد. بعضی از انواع کاکتوس‌‌ها گلدهی زیادی دارند که اضافه کردن کود آلی هیومیک اسید به خاک کاکتوس، گیاه را تشویق به گل‌دهی و میوه دادن می‌کند.  بهترین زمان برای استفاده از اسید هیومیک، در فصول خاص رشد گیاه است .

مشکلات آبیاری زیاد کاکتوس با مصرف اسید هیومیک حل می شود.

کاکتوس‌ها ساختاری مقاوم و عالی در برابر شرایط محیطی دارند که با مصرف مقادیر مناسبی از کود اسید هیومیک   این ویژگی افزایش  می یابد. در اثر آبیاری زیاد بیماری های قارچی در گیاه افزایش می یابد که با افزودن این کود آلی مشکلات آفانت رفع خواهد شد.

اسید هیومیک برای کاکتوس

فواید استفاده از اسید هیومیک برای رشد کاکتوس

بذر کاکتوس برای رشد و جوانه ‌زنی نیاز به خاک غنی و حاصل خیز نیاز دارد،  افزودن مقادیر مناسب هیومیک اسید؛ نه تنها خاک را حاصلخیز بلکه ساختار آن را بهبود می بخشد. در مناطق گرم و خشک که آب با سرعت بسیار بالایی تبخیر می‌شود؛ با استفاده از کود هیومیک اسید می‌توانید به راحتی گیاه تان را با شرایط فعلی محیط اطراف آن سازگار کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک برای رشد بهتر به عناصر اصلی نیاز دارد

کود دهی نیز یکی دیگر از عوامل بسیار موثر در شادابی و رشد عالی کاکتوس است،  این گیاه برای رشد بهتر  به؛ فسفر، نیتروژن و پتاسیم نیاز دارد که تمام این عناصر در اسید هیومیک موجود می باشد بنابراین مقرون به صرفه می باشد.

مهم‌ ترین ویژگی های اسید هیومیک در کاکتوس 

  • اصلاح کننده ساختار فیزیکی خاک
  • فراهم کنند فضای مناسب و عالی برای نفوذ ریشه ایجاد
  • افزایش نفوذ پذیری سلول‌های ریشه به جذب بهتر مواد غذایی
  • تقویت کننده گیاهان
  • سازگار کردن گیاه با محیط و شرایط
  • توسعه دهنده بیشتر گیاه
  • اسیدی کردن PH خاک
  • جذب سریع‌تر مواد غذایی از طریق ریشه
  • جذب بیشتر قند، پروتئین و دیگر ویتامین‌های مورد نیاز
  • ایجاد میکروب‌های مفید در خاک
  • از بین بردن آفات و حشرات مضر
  • افزایش دهنده سلامت گیاه

سخن پایانی

مراقبت کردن از گیاه کاکتوس به تجربه و دانش زیادی نیاز ندارد و فقط با در نظر گرفتن یکسری  اصول و قواعد که در این مقاله ذکر شد؛ می‌توانید به راحتی این گیاه زیبا و زینتی را پرورش دهید و از آن نگهداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید.

اشتراک گذاری