اسید هیومیک برای یونجه

تاثیر اسید هیومیک برای یونجه

آخرین مقالات

تاثیر اسید هیومیک برای یونجه

یونجه به مواد مغذی نیاز دارد، بنابراین استفاده از اسید هیومیک ارگانیک ضمن تامین مواد مغذی مورد نیاز یونجه باعث افزایش عملکرد آن نیز می شود. دراین مقاله در مورد تاثیر اسید هیومیک برای یونجه با ما همراه باشید.

اسید هیومیک چگونه در یونجه عمل می کند

اسیدهای هیومیک با کیلیت کردن کاتیون‌های فلزی و انتقال ریز مغذی‌ها به گیاه یونجه باعث افزایش مواد مغذی در خاک  می شوند. توانایی کیلاسیون اسیدهای هیومیک  به دلیل وزن مولکولی کم به وزن مولکولی کم آن است که باعث تغییر  خصوصیات بیوشیمیایی خاک نیز می شود.

فواید اسید هیومیک  برای یونجه

مدیریت نیتروژن:  اسید هیومیک راندمان مصرف نیتروژن را بهبود می بخشد.
مدیریت فسفر: جذب فسفر را بهبود می بخشد .
ظرفیت نگهداری آب: ظرفیت نگهداری آب را 11 درصد افزایش می دهد.
سلامت گیاه: رشد ریشه و توده گیاه را بهبود می بخشد .

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک برای یونجه

کوددهی یونجه با اسید هیومیک باعث تثبیت نیتروژن در خاک می شود.

یونجه در مرحله جوانه زنی مقدار متوسطی از شوری خاک  را تحمل می کند، اما پس از استقرار مقادیر بیشتری نمک را تحمل می کند در صورت کوددهی مناسب با اسید هیومیک ضمن تنظیم شوری خاک باعث تثبیت نیتروژن می شود.

اسید هیومیک باعث حداکثر عملکرد یونجه می شود.

اسید هیومیک ضمن تامین مواد مغذی منجر به حداکثر عملکرد و کیفیت یونجه می  شود. همچنین  محیطی را فراهم می کند  که در آن باکتری های ریزوبیوم بتوانند به طور موثر نیتروژن را تثبیت کنند.  همچنین علوفه با محتوای پروتئین بالا را تضمین می کند.

 سخن پایانی :

اسید هیومیک ارگانیک و طبیعی شوک ضمن فراهم کردن مواد مغذی لازم برای گیاهان مختلف از جمله یونجه باعث افزایش عملکرد و افزایش کارایی آن می شود. کشاورزان عزیز ضمن سفارش این کود ارگانیک می توانید با کارشناسان ایرانکود ما مشاوره رایگان کودی و نحوه مصرف کود داشته باشید.

اشتراک گذاری