اسید هیومیک 95 درصد کینگ - اسید هیومیک 95

تاثیرات اسید هیومیک 95% در گیاهان

آخرین مقالات

تاثیرات اسید هیومیک 95% کینگ  در گیاهان

اسید هیومیک که یکی ازمهمترین مواد آلی خاک هستند که بر خصوصیات فیزیکی ، شیمیایی و میکروبیولوژیکی خاک و همچنین رشد گیاه تأثیر می گذارد. همچنین بر حاصلخیزی خاک تاثیر مستقیمی دارد. بر جذب مواد مغذی تأثیر می گذارند و رشد  گیاه را تحت تأثیر قرار می دهند.

 

اسید هیومیک مایع

اسید هیومیک کینگ به صورت جامد و مایع مصرف می شود.

نسبتاسید هیومیک  در خاک متغیر است ، به خصوصیات آن بستگی دارد.در خاکهای نرم لیگنیتی که در آنها اسید هیومیک با غلظت بالاتر از 80٪ یافت می شود. اصطلاح فنی لیگنیت نرم لئوناردیت بین المللی محسوب می شود. از بهترین برندهای موجود در بازاراسید هیومیک کینگ  است  که به دلیل خلوص بالای ان مورد استقبال فراوان بوده است و هم به صورت جامد در بازار عرضه میشود هم به صورت مایع عرضه میشود.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک  کینگ در گیاهان به دلیل رنگ تیره ای که دارد گرما را حفظ می کند.

اسید هیومیک  کینگ نقش مهمی در گیاهان و عملکرد و بازدهی آنها دارد،  زیرا به دلیل گروه های عملکردی اکسیژنه ،در فرآیندهای نگهداری کاتیون شرکت می کند که علاوه بر حفظ گرما در سطح خاک به دلیل رنگ تیره ، برای گیاهان نیز ضروری است. همچنین اسید هیومیک  کینگ  با بالاترین کیفیت و خلوص بالای محصولات خود نظر مشتریان را جلب نماید و پیشرو در میان رقبای خود باشد.

کاربرد هیومیک اسید 95 % کینگ در مصارف مختلف

  • در کشاورزی  و باغداری برای احیا خاک و آب های آلوده
  • در حوزه دام پروری برای تولید مکمل های غذایی
  • در دارو سازی برای تولید داروهای موردنیاز

نحوه مصرف اسید هیومیک در کشاورزی

اسید هیومیک هم در کود دهی در محصولات هیدروپونیک و هم مستقیماً در مزرعه در محصولات سنتی استفاده می شود ، یا از طریق آبیاری در زمین مورد مصرف قرار می گیرد. همچنین اسید هیومیک را می توان به صورت محلول پاشی ، مستقیماً به خاک یا از طریق آب آبیاری استفاده کرد.

 

اسید هیومیک  به هوادهی  خاکهای رسی  کمک می کند. 

اسید هیومیک در خاکهای سنگین رسی به هوادهی آنها کمک کرده و ساختار خاک  را بهبود بخشیده و نفوذ پذیری خاکهای رسی  افزایش می دهد. اما در  سبک و ماسه ای ، با کمبود مواد آلی ، اسید هیومیک ذرات شن را اشباع می کنند ، ظرفیت تبادل کاتیونی (CEC) را افزایش می دهند و ظرفیت نگهداری آب را افزایش می دهند .

اسید هیومیک سمیت خاکهای اسیدی را کاهش می دهد.

اسید هیومیک در خاک های اسیدی تا حدود زیادی عناصر سمی خاصی را در محیط های اسیدی مانند آلومینیوم و فلزات سنگین ثابت و بی حرکت می کنند و سمیت آنها را کاهش می دهد. در مورد خاکهای قلیایی با  تشکیل کمپلکسها  به اسید هیومیک اجازه می دهد تا pH بالا را کاهش دهد  و مواد مغذی لازم و کمیاب در دسترس گیاهان قرار گیرد.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

اسید هیومیک فرسایش خاک را کاهش می دهد.

به صورت غیر مستقیم  هنگامی که اسید هیومیک بر روی خاکهای تحت فرسایش اعمال می شود ، با افزایش تشکیل ریشه گیاهان موجود در آن و با مجتمع های تثبیت کننده ای که با خاک رس و هوموس ایجاد می شوند ،  به طور قابل توجهی فرسایش  کاهش می دهد.

تاثیر اسید هیومیک 95 % کینگ  روی گیاهان 

اسید هیومیک  در ریشه های گیاهان  ظرفیت جذب عناصر مغذی را افزایش می دهد ، که همراه با افزایش فتوسنتز  قدرت  بهره وری  آنها نیز افزایش می یابد. مصرف اسید هیومیک   بر روی میوه ها یا دانه ها باعث افزایشماده خشک آنها  ، بهبود عوامل ارگانولپتیک ، حمل و نقل آنها  می شود.

فواید بیولوژیکی اسید هیومیک کینگ 

افزایش ضخامت دیواره سلولی میوه ها

کمک به  افزایش زمان نگهداری و ماندگاری آنها

افزایش عملکرد و برداشت محصولات

اسید هیومیک مایع

اسید هیومیک مقاومت گیاه را در برابر خشکسالی افزایش می دهد

از آنجا که اسید هیومیک می تواند آب را تا 20 برابر وزن خود نگه دارد ، باعث افزایش ویژگی نگهداری آب در خاک می شود. میزان آب را متعادل می کند ، مقاومت گیاه را در برابر خشکسالی افزایش می دهد و عملکرد را در مناطق خشک افزایش می دهد. همچنین اسید هیومیک آبیاری کارآمد با آب کم را فراهم می کند.

 

سخن پایانی

طبق تحقیقات انجام شده حاصلخیزی خاک متناسب با اسید هیومیک موجود در آن تعیین می شود. مهمترین ویژگی این اسیدها توانایی آنها در رساندن یونهای فلزی محلول ، هیدروکسیدها و اکسیدها به گیاهان در صورت لزوم است.

شما کشاورزان و تواید کنندگان گرامی می توانید جهت استفاده از محصولات ارگانیک و طبیعی شوک با کارشناسان ایرانکود در تماس باشید

اشتراک گذاری