انواع کاکتوس بدون تیغ

انواع کاکتوس بدون تیغ

آخرین مقالات

انواع کاکتوس بدون تیغ

کاکتوس ها گیاهانی تیغ دار و از  خانواده ساکولنت ها هستند.کاکتوس ها گیاهانی هستند که به مراقبت نسبتا کمی نیاز دارند. تیغ هایی کاکتوس ها آنها را در برابر خورده شدن توسط حیوانات محافظت می کند. از آنجایی که کاکتوس ها اغلب در بیابان یافت می شوند، بسیاری از حیوانات معمولا  آنها را بخورند تا کمی از تشنگی آنها بر طرف شود.

انواع کاکتوس بدون تیغ

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

انواع کاکتوس های بدون تیغ

کاکتوس هاورتیا

هاورتیا از انواع کاکتوس های بدون تیغ است که این کاکتوس ارتفاعی تا حدود 20 سانت دارد. برگ های زیبا و سفت گیاه با راه راه های سفید  ظاهر آن را متمایز کرده است. این گیاه به نور  کمی نیاز دارد و  گرما و نور زیاد برای رشد آن، مناسب نخواهد بود. آبیاری این گیاه هفته ای  دو بار کافی است. اما در فاصله بین هر آبیاری باید  خاک خشک باشد.

کاکتوس کریسمس

گیاه کاکتوس کریسمس از گیاهان گلداری است که به خاطر وجود ساقه هایی نازک و گل هایی به رنگ قرمز، بنفش، زرد و سفید محبوبیت بسیاری پیدا کرده اند. کاکتوس کریسمس را باید  در معرض تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید. بهتر است در زمان رشد گیاه، خاک را مرطوب نگه دارید و از خیس شدن بیش از اندازه آن جلوگیری کنید. بعد از گلدهی گیاه تا پیش از رشد مجدد گیاه در فصل بهار می توانید میزان آبیاری را تا حدی کاهش دهید.

 

کاکتوس مرغ و جوجه( آشوریا ) 

کاکتوس آشوریا  به واسطه شرایط نگهداری ساده و اشغال فضای کم مورد پسند افراد قرار می گیرد. این مورد از انواع کاکتوس بدون تیغ در خشکسالی مقاوم هستند و می توانند سال های سال زندگی کنند.

 کاکتوس افوربیا

افوربیا یکی دیگر از انواع کاکتوس بدون تیغ است. این گیاه برگ های زیبایی دارد که همین  موجب تمایز افوربیا با سایر کاکتوس ها شده است. این گیاه به نور زیادی احتیاج دارد، اما قرارگیری طولانی مدت در نور آفتاب برای آن  مضر می  باشد.در فصل های رشد بهتر است که به گیاه افوربیای خود هفته ای یک بار آب دهید.چون آبیاری بیش از حد گیاه موجب پوسیدگی ریشه های آن می شود.

اشتراک گذاری