انواع کاکتوس بدون تیغ

انواع کاکتوس بدون تیغ

آخرین مقالات

انواع کاکتوس بدون تیغ

کاکتوس ها گیاهانی هستند که به مراقبت نسبتا کمی نیاز دارند، همچنین آنها زیبا هستند و زیبایی خاصی به منزل و محیط کار می هند. کاکتوس ها دارای خارهایی هستند که آنها را در برابر شرایط محیطی حفاظت  می کنند.

1-کاکتوس کریسمس (Schlumbergera spp.)

کاکتوس کریسمس روی درختان یا صخره ها رشد می کنند، کلادوهای آن به عنوان برگ عمل می کنند. گل ها از انتهای آن رشد می کنند. دارای رنگ های مختلفی هستند.

انواع کاکتوس بدون تیغ

2-کاکتوس سنگی ستاره ای (Ariocarpus retusus)

کاکتوس ستاره ای سریع ترین رشد را در بین آنها دارد، 10 سال طول می کشد تا به حالت گلدهی برسد. این کاکتوس بدون خار هستند، نوک برگهای آن تیز  می باشد.

3-کاکتوس پیوت (Lophophora williamsii)

این کاکتوس بدون خار و بومی  مکزیک می باشد، کروی شکل و به سختی از زمین خارج می شود. قطر کاکتوس از 2 تا حداکثر 10 سانتی متر است. رنگ آن سبز مایل به خاکستری روشن است، گلهای آن از صورتی روشن تا سفید است. همچنین رشد کندی دارد.

4-کاکتوس گلابی بدون خار

اکثر کاکتوس گلابی بدون خار را می توان در باغ های خشک کاشت،از آن برای علوفه دام استفاده می شود.

5-کاکتوس دلاری شنی (Astrophytum asterias)

کاکتوس کروی دارای  8 بخش مشخص و آرئول های بدون خار است. گل های آن سفید تا زرد متغیر است. ساقه آن بسیار صاف و به رنگ سبز تیره براق است.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

6-کاکتوس دارواش (Rhipsalis baccifera)

کاکتوس دارواش میوه های کروی شکل سفید شفافی به طول 1 سانتی متر تولید می کند. این کاکتوس بومی آمریکای مرکزی است.

7-کاکتوس ارکیده (Epiphyllum spp.)

کاکتوس گل های بزرگی با ساقه بلند ایجاد می کند. کلادهای آن  بسیار مسطح، به رنگ سبز روشن و دارای حاشیه های لوبی هستند. این نوع کاکتوس ها اپی فیت هستند و در رنگ های مختلفی از سفید تا صورتی وجود دارند. آنها فقط یک بار شکوفا می شوند.

8-کاکتوس لوله ای
کاکتوس لوله ای را می توان در منزل نگهداری کرد. این کاکتوس بومی مکزیک و آریزونا جنوبی رایج است، دارای خارهای نازک می باشد که سرعت رشد پایین دارند.

9-کاکتوس سیب پرو
کاکتوس سیب پرو  انتخاب مناسبی از انواع گیاهان داخل خانه است، در طول تابستان گل های سفید تولید می کند.  گل های قیفی شکل منحصر به فردی دارد، در شب باز می شوند و در روز بسته می شوند.جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کودهای شوک و مشورت جهت کاشت کاکتوس  با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری