انواع کاکتوس

انواع کاکتوس

آخرین مقالات

انواع کاکتوس

کاکتوس گیاهی از تیره کاکتوسیان  است که  حدود ۱۷۵۰ گونه از این گیاه را در جهان شناسایی شده است.انواع مختلف کاکتوس را بیشتر می‌توان در مناطق گرم و خشک دید. با این وجود تعدادی از انواع آن در مناطق مرطوب هم رشد می‌کنند.کاکتوس ها ریشه های عمیقی دارند.ساقه این گیاه  محل ذخیره آب است که  به وسیله تیغ ها محافظت می‌شود. کاکتوس ها اغلب برگ ندارند و یا برگ هایی بسیار کوچک دارند. همه کاکتوس ها، گوشتی هستند. در سطح ساقه آن ها برآمدگی هایی توپ مانند وجود دارد که از آن ها خارها، ساقه های جانبی و گل رشد می‌کند. به این برآمدگی ها آرئول یا توپچه گفته می‌شود.

انواع کاکتوس

در مورد کودهای آهن بیشتربدانیم 

برخی از انواع کاکتوس

کاکتوس آکانتوکالیسیوم گلاسیوم

این کاکتوس ظاهری کروی با اندازه ای کوچک دارد و ارتفاع این نوع از کاکتوس حداکثر ۱۵ سانتی متر است. اگر شرایط مناسب باشد این کاکتوس تابستان گل می‌دهد اما گل آن تنها یک روز دوام می‌آورد و از بین می‌رود.برای این کاکتوس ازگلدان هایی عمیق استفاده کنید.

 

کاکتوس تیونانتوم

شهرت این کاکتوس به دلیل وجود تیغ های خوش فرم و زیبای آن است. اندازه آن حدود ۱۰ سانتی متر است. روی آن شاخه هایی کروی شکل و به رنگ سبز رشد می‌کند .به آبیاری کمی نیاز دارند و همچنین نور زیاد برای رشد آن ها ضروری است. تحمل سرما را ندارد و اگر به خوبی از آن مراقبت شود کاکتوس بسیار زیبایی خواهد بود.

کاکتوس میوه بلوطی

یکی از زیباترین انواع کاکتوس، میوه بلوطی نام دارد. در اواخر پاییز تا زمستان این کاکتوس گل می‌دهد و ظاهر زیبایی به وجود می‌آورد. این کاکتوس  معمولا رشد بسیار کندی دارد، کودهای نیتروژن دار می‌تواند باعث افزایش رشد آن شود.

کاکتوس توپی

این کاکتوس بومی علفزارهای آمریکای جنوبی بوده که ظاهری کروی یا استوانه ای دارد.

کاکتوس کریسمس

این کاکتوس با ظاهر زیبادارد و علاوه بر شرایط نگهداری ساده، این گیاه را می‌توان به راحتی نیز تکثیر کرد.کاکتوس کریسمس در نور کم هم به رشد خود ادامه می‌دهد و میتواند با شرایط نگهداری در خانه سازگاری پیدا کند.اما به آبیاری بیشتری نسبت به انواع دیگر احتیاج دارد و لازم است رطوبت خاک آن حفظ شود.

کاکتوس گوش خرگوشی

کاکتوس گوش خرگوشی بومی کشور مکزیک است. این کاکتوس دو بالشتک شبیه به گوش خرگوش دارد که پوشیده از تیغ هایی به رنگ قهوه ای هستند. کاکتوس گوش خرگوشی تا ارتفاع ۹۰ سانتی متر هم می‌تواند رشد کند و اگر نور کافی دریافت کند گل های کوچکی روی آن می‌روید.

در این مقاله با بخش کوچکی از انواع کاکتوس آشنا شدید.  تنوع گونه ای این گیاه بسیار زیاد است .

اشتراک گذاری