اهمیت گوگرد برای درخت

 اهمیت گوگرد برای درختان میوه

آخرین مقالات

 اهمیت گوگرد برای درختان میوه

اهمیت گوگرد برای درختان میوه و سایر گیاهان جهت  دستیابی به محصول سالم و با کیفیت می باشد. در این مقاله مقدمه ای بر گوگرد و نقش مهم آن درکشاورزی مطالبی بیان خواهد شد. بسیاری از خاک‌ها از نظر گوگرد فقیر هستند، وجود این عنصر بر روی رشد و عملکرد هر چه بهتر تاثیر می‌گذارد.

گوگرد باعث تشکیل کلروفیل دردرختان میوه می شود.

گوگرد با  تشکیل  کلروفیل در درختان میوه و انجام فتوسنتز  می شود. از طریق آن گیاهان نشاسته، قندها، روغن ها، چربی ها، ویتامین ها و سایر ترکیبات تولید می کنند. گوگرد ترکیبی از سه اسید آمینه حاوی  (سیستئین، سیستین و متیونین) است که اجزای  سازنده پروتئین هستند. حدود 90 درصد از گوگرد مورد نیاز  در این اسیدهای آمینه وجود دارد.

 علائم کمبود گوگرد در درختان میوه

علائم کمبود گوگرد شبیه کمبود نیتروژن است: برگها زرد مایل به زرد یا سبز روشن می شوند. برخلاف نیتروژن، علائم کمبود گوگرد ابتدا در برگ های جوان ظاهر می شود و حتی پس از مصرف گوگرد  نیز ادامه می یابد.

در مورد کودهای گوگرد بیشتر بدانیم 

 اهمیت گوگرد برای درخت

نقش  گوگرد برای درختان میوه 

گوگرد با توجه به نقشی که در متابولیسم و همچنین رشد و نمو گیاهان دارد بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

تولید پروتئین

فعال سازی آنزیم

بهبود کیفیت محصول

تشکیل کلروفیل

حاصلخیزی خاک

کمبود گوگرد باعث شوری خاک می شود.

در مناطقی با گوگرد کم گیاهان می تواند زنده بماند، اما کمبود گوگرد باعث شود که شوری خاک افزایش یابد و مانع رشد سالم گیاهان شود.

زمان مصرف گوگرد در درختان میوه

کشاورزان  می توانند در اواخر سال رشد  به درختان میوه گوگرد اضافه کنند. فواید  گوگرد و نیتروژن مشابه هم است به همین دلیل می توانید هر دو ماده معدنی را به طور همزمان استفاده کنید. بهتر است قبل نیاز محصول به گوگرد از آن استفاده کنید. از آنجایی که میکروارگانیسم های مفید خاک  به زمان نیاز دارند تا گوگرد را اکسید کنند، پس از کاشت برای برداشت تابستانی محصول ، گوگرد را در پاییز استفاده کنید.

کلام پایانی

 گوگرد با توجه به نقش کلیدی که در متابولیسم و رشد گیاه دارد، به عنوان عنصری ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر خاک درخت از نظر این عنصر فقیر باشد می‌توان از کودهای گوگردی که در بازار موجوداند به کار برد. ازجمله کودهای بسیار مفید کودهای گوگرد شوک می باشد. این کودها وقتی به خاک اضافه می‌شوند،  از طریق ریشه در دسترس درخت قرار می‌گیرند می‌توانند موجب بهبود در عملکرد و بازدهی محصول شوند.جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کودهای شوک با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید

اشتراک گذاری