برگ انجیری ابلق

شرایط نگهداری برگ انجیری ابلق

آخرین مقالات

شرایط نگهداری برگ انجیری ابلق

گیاه برگ انجیری ابلق دارای شاخ و برگ‌های چرمی سبز تیره با لبه‌های پهن  است. این گیاه بومی مکزیک و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند. در این مقاله در مورد نگهداری برگ انجیری ابلق با ما همراه باشید.

نور مورد نیاز گیاه ابلق برگ انجیری

گیاه برگ انجیری ابلق نور مستقیم خورشید را برای 3-6 ساعت در روز ترجیح می‌دهد.توجه داشته باشید گیاه را به تدریج به تابش نور خورشید عادت دهید در غیر این صورت امکان سوختگی برگ آن وجود دارد.

دمای مورد نیاز برگ انجیری در تابستان

دمای مورد برگ انجیری در فصل تابستان در فضای باز در منطقه حفاظت شده 7 درجه سانتی گراد است. قرار گرفتن در معرض دماهای سردتر برای هر دوره زمانی طولانی منجر به آسیب سرما می‌شود.

برگ انجیری ابلق

در مورد کودهای پتاس بالا بیشتر بدانیم

نحوه آبیاری برگ انجیر ی چگونه است.

بهتر است زمانی که  4  تا 4  سانت  خاک خشک شد آن را آبیاری کنید. چون ممکن است مستعد به ابتلا بیماری های ریشه شود. مستعد ابتلا به بیماری های ریشه به خصوص در فصول سرد شود.  خاک با زهکشی خوب و روش‌های آبیاری مداوم و اصولی به کاهش ابتلا کمک می کند.

کوددهی برگ انجیری با کود سه بیست

برگ انجیری را بهتر است با کودهای سه بیست کوددهی کنید، این کودها مواد مغذی لازم را برای گیاه فراهم می کنند. همچنین باعث رشد بیشتر و جلوگیری از زرد شدن برگ های آن می شود.

نحوه تکثیر برگ انجیری چگونه است .

برگ انجیری را را می توان از طریق قلمه‌های ساقه تکثیر کرد.قلمه ساقه مناسب باید 6 تا 10 سانت زیر گره ساقه بریده شود ودارای  ریشه های هوایی نیز باشد.  تکثیر از طریق بذر معمولا انجام نمی شود، چون نهال رشد کندی خواهد داشت.

آفات رایج برگ انجیری

شپشک آردآلود

شپشک آرد آلود یک آفت رایج برگ انجیری  است که تمام گیاه را سفید پوش و انتهای آن مخروطی شکل می شود.  شپشک‌های آرد آلود با مکیدن شیره گیاه تغذیه می‌کنند که می‌تواند منجر به زرد شدن، توقف رشد و در موارد شدید مرگ گیاه شود.

کنه‌های عنکبوتی

 یکی از اولین نشانه‌های آلودگی کنه‌های عنکبوتی وجود تارهایی است که کنه‌ها از آن برای پر کردن شکاف بین قسمت‌های گیاه استفاده می‌کنند. کنه‌های عنکبوتی باعث  تخلیه کلروفیل از برگ‌ها استفاده می‌کنند که منجر به ایجاد لکه‌های سفید ریز روی برگ‌ها می‌شود.

سخن پایانی:

در برگ انجیری ابلق فلسی شدن قهوه ای در گیاهان داخل منزل رایج است.  که  به صورت برجستگی‌های قهوه ای کوچک روی برگ ها و ساقه‌ها ظاهر می‌شوند، که باعث  کاهش رشد، زردی و …که منجر به کپک می شود. برای مدیریت، گیاهانی که به شدت آلوده شده اند را از سایر گیاهان جدا و با اسپری باغبانی درمان کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و سفارش کودی با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری