بهترین زمان هرس کیوی

بهترین زمان هرس کیوی

آخرین مقالات

بهترین زمان هرس کیوی

هرس بخش مهمی از مراقبت مناسب از گیاهان است. پس از کاشت ، درخت کیوی باید در طول زندگی خود هرس شود تا  اندازه و حداکثر تولید میوه را حفظ کند. هرس این گیاه  تنها راه نگه داشتن یک درخت کیوی سالم با محصول خوب می باشد.هرس به ایجاد رشد متعادل در  درختان کمک می کند.

زمان هرس درختان کیوی

 هر نوع هرس در زمان خاصی از سال انجام می شود . هرس درختان کیوی  در پایان زمستان انجام می شود، زیرا در آن زمان است که شیره درخت  به آرامی اما سریعتر در گردش است که به بهبود سریع زخم های هرس کمک می کند. اما هرس تابستانی شامل حذف ساقه های سبز و در نتیجه نازک تر است.

بهترین زمان هرس کیوی

در مورد کودهای فسفر بالا بیشتر بدانیم 

انواع هرس درختان کیوی

هرس سازند

 این هرس در 3 یا 4 سالگی کیوی  و در فصل زمستان انجام می شود. در این زمان گیاه غیرفعال است و فقط روی یک تنه و یک جفت بازوی جانبی هرس انجام می شود.

هرس میوه

این هرس مهم ترین است تا درخت بتواند تعادل خوبی بین رشد رویشی و تولید میوه به دست آورد. این هرس هم در زمستان و هم در تابستان انجام می شود و در پایه های نر یا ماده متفاوت است.

هرس زمستانه برای نمونه های ماده

با این هرس، سطح تولید میوه را با توجه به تعداد شاخه ها و جوانه های هر گیاه مشخص می کنیم.

هرس زمستانه برای نمونه های نر

این هرس برای به دست آوردن بیشترین گلهای مناسب برای گرده افشانی است . قدیمی ترین و ضعیف ترین شاخه ها یا آنهایی که روی گیاه ماده سایه می اندازند باید حذف شوند.

 

تکنیک کلی هرس درخت کیوی

بخش هایی از کیوی را در اطراف شاخه های دیگر یا گیاهان مجاور حذف کنید. هنگامی که این شاخه ها را هرس می کنید ، از قیچی  تیز و استریل شده استفاده کنید. برش ها را در زاویه های 45 درجه ای در حدود 2.5 سانتی متر از شاخه  اصلی انجام دهید. برای   هرس درخت کیوی بالغ ، بیشتر شاخه های متقاطع را ببرید.

بنابراین بهترین زمان هرس کیوی در حالی است که گیاه خفته است و بیشتر در فصل خنک انجام گیرد. با این حال ، شما همچنین باید در طول تابستان چندین بار شاخه ها را  هرس کنید  تا آن را تحت کنترل خود نگه دارید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره