کود شوک

بهترین زمان کود دهی مرکبات شمال

آخرین مقالات

بهترین زمان کود دهی مرکبات شمال

مفید و مختصر :

انواع عناصری که مورد نیاز درختان مرکبات هستند به شرح زیر است که به تفکیک هم زمان استفاده هم میزان و طریقه استفاده توضیح داده می شود.

درختان مرکبات بخصوص در شمال این عناصر حیاتی و ضروری را لازم دارند و باید حتمآ مصرف کنند این بر میگردد به کشاورزمان که به چه میزان توانی گذاشتن هزینه و انرژی در باغ خود را دارد.

عناصر ضروری و پر مصرف: ازت، فسفر، پتاسیم، بور، کلسیم، هیومیک اسید، جلبک دریایی، اسیدآمینه، آهن .

این عناصر پر مصرف و ضروری هستند و باید طی چند مرتبه استفاده شوند.

زمان استفاده از فروت ست معمولا در اواخر زماستان و نیمه دوم اسفند ماه استفاده می شود.

کود های کامل مثل کود سه بیست معمولا در بهار به صورت آبیاری و قبل از گلدهی به صورت محلول پاشی استفاده می شود.

آیا می تواینم از تمامی ده عنصر بالا به صورت ترکیبی بجای کود کامل و فروتست استفاده کنیم ؟

جواب سوال بالا : بله 

خوشبختانه یک کود کامل منحصر به فرد دارای تمامی ترکیبات بالا است.

این کود معجزه آسا تولید کمپانی شوک آمریکایی و به اسم کود ده ایکس شوک یا SHOCK 10x شهرت دارد و در تمامی ایران به این اسم عرضه می شود.

کود مخصوص مرکبات برای رشد سریع

 ما میتوانیم این ده عنصر را هم بجای کود فروت ست و هم بجای کود کامل سه بیست استفاده کنیم و اگر بخواهیم تک تک این عناصر را جداگانه تهیه و ترکیب کنیم حداقل بالای 5 برابر هزینه تمام شده ده ایکس به اتمام می رسد.

برای مشاوره رایگان و تحقیق کامل تر در مورد کود های برند شوک و همچنین برند بمب بهتر است از بالای همین صفحه همین الان با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید.

نحوه کوددهی درختان مرکبات شمال

درختان مرکبات در اولین سال کاشت باید در طول سال کوددهی شوند. زمانی که درختان رشد زیادی داشتند هر  1-2 ماه یک بار آنها   را تغذیه کنید. زمانی درختان در خواب هستند  هر 3 ماه یک بار به آن کود دهید.در آب و هوای خشک و گرم، درخت مرکبات خود را بهمن ماه واردیبهشت کوددهی کنید. اگر مرکبات خود را در داخل خانه پرورش می دهید، آن را بین اواسط بهار و اواخر تابستان و اوایل پاییز کود دهید.

بهترین زمان کود دهی مرکبات شمال

نیازهای تغذیه ای درختان مرکبات شمال

قبل تغذیه درختان مرکبات یک آزمایش خاک انجام دهید تا ببینید درخت چه نیازهایی دارد. کودهای سه بیست به دلیل دارا بودن نسبت متعادل نیتروژن، فسفات، پتاس کود مناسبی برای این درختان می باشد،کودهای سه بیست باعث رشد و عملکرد درختان مرکبات و باروری بیشتر آنها می شود.

در مورد کودهای سیلیکات پتاسیم بیشتر بدانیم 

کود اسید هیومیک برای مرکبات شمال

یکی از بهترین کودهایی که می‌توانید از آن برای تغذیه دهی مرکبات استفاده کنید، کود آلی اسید هیومیک است. این کود تمام مواد و املاح ضروری برای مرکبات را فراهم می کند. این کود در سه نوع مایع، پودری و دانه ای برای مرکبات استفاده می شود. اسید هیومیک ساختار خاک را بهبود می‌بخشد و PH  آن را تنطیم می‌کند.

نحوه کوددهی درختان مرکبات شمال 

 روش‌های مختلفی برای کوددهی درختان مرکبات وجود دارند که از رایج‌ ترین آنها می‌توان به کوددهی از طریق محلول پاشی، پخش کردن و روش آبیاری اشاره کرد. هر یک از این روش‌ها با توجه به شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند .

سخن پایانی در  مورد زمان کود دهی درختان مرکبات

همان طور که متوجه شدید؛ بهترین زمان کود دهی مرکبات شمال هنگامی است که درخت شروع به شکوفه دهی می‌کند. پس بهتر است با در نظر گرفتن موارد ذکر شده، در یک زمان مناسب اقدام به کوددهی کنید. همچنین اگر در رابطه با کشت درختان مرکبات تجربه و تخصص کافی ندارید، پیشنهاد می‌کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید. متخصصان ایرانکود ضمن راهنمایی شما در زمینه نحوه کاشت، در مورد زمان و مقدار استفاده از کودهای مختلف شما را به صورت کاملا رایگان راهنمایی می کنند.

اشتراک گذاری