بهترین کود برای افزایش باردهی گوجه فرنگی

بهترین کود برای افزایش باردهی گوجه فرنگی

آخرین مقالات

بهترین کود برای افزایش باردهی گوجه فرنگی

 کوددهی  نقش مفیدی  در افزایش باردهی گیاه گوجه‌ فرنگی دارند، برای افزایش تولید گیاه گوجه‌ فرنگی لازم است که کشاورزان در تمامی مرحله مراحل پرورش و رشد گیاه گوجه‌ فرنگی از جمله کوددهی را مناسب انجام دهند.

درمراحل اولیه رشد گوجه فرنگی از کودهای سه بیست استفاده کنید.

در مراحل اولیه رشد گوجه فرنگی باید از کودهای متعادل که دارای نسبت مناسب پتاسیم و فسفر و نیتروژن است، استفاده کنید.  این کودها را می توان در گوجه فرنگی به صورت  محلول پاشی و آبیاری استفاده نمایید. همچنین کودهای سه بیست موجب افزایش استحکام و مقاومت ساقه و  افزایش فرایند ریشه زایی در خاک می شود.

بهترین کود برای افزایش باردهی گوجه فرنگی

از مصرف زیاد کودهای فسفر در گوجه فرنگی اجتناب کنید.

گوجه‌ فرنگی به مقادیر کافی از عناصر غذایی ضروری احتیاج دارد. یکی از عناصر ضروری برای افزایش باردهی و رشد گیاه گوجه‌ فرنگی عنصر فسفر است. مصرف بیش‌ از حد فسفر نیز موجب تولید گل‌های فراوانی در گوجه‌ فرنگی می‌شود که این امر  موجب ریزش گل‌های تولید شده  می شود.

کود کمپوست فعالیت بیولوژیکی گوجه فرنگی را افزایش می دهد.

میزان رشد بوته‌های گوجه‌ فرنگی با افزایش دما و گرم شدن هوا افزایش می‌یابد و با افزایش سرعت رشد گیاه نیاز آن‌ها به عناصر غذائی نیز بیشتر می‌شود . کود آلی کمپوست شده قادر است که فعالیت بیولوژیکی خاک ریشه گیاه را افزایش می‌دهد و مواد غذایی بیشتری را نیز برای گیاه تأمین کند.

درمورد کودهای فسفیت پتاسیم بیشتر بدانیم

نحوه کوددهی گوجه فرنگی

خاک غنی از کمپوست یا مواد آلی در حال تجزیه اغلب دارای تمام مواد مغذی مورد نیاز گیاه است.  هنگامی که میوه شروع به بزرگ شدن می کند ، بهتر است بوته های گوجه فرنگی را کوددهی کنید.  کودهای گرانولی را معمولا در پایه گیاه استفاده کنید.  همچنین به دستورالعمل های بسته بندی محصول نیز دقت کنید.

در پایان لازم است این نکته مهم ذکر شود که کودهای ارگانیک و دارای ترکیبات طبیعی شوک در محصولات کشاورزی ضمن افزایش عملکرد محصول باعث بهبود ساختار خاک و حاصلخیزی آن می شود شما کشاورز عزیز جهت سفارش کودی خود با کارشناسان ما در ایرانکود یا با همین شماره درج شده در صفحه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری