بهترین کود برای درختان میوه

بهترین کود برای درختان میوه

آخرین مقالات

انتخاب کود مناسب برای درختان، همواره از اولویت های اول کشاورزان است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع و بهترین کودهای کشاورزی آشنا کنیم و بگوییم که بهترین کود برای درختان میوه کدام کودها هستند.

بهترین کود برای درختان میوه

با داشتن برنامه اصولی و منظم ضمن صرفه جویی در هزینه و زمان،  بالاترین میزان برداشت منطقه خود  و با کیفیت ترین میوه های آن سال راخواهید داشت و دقیقآ راهکاری که کشاورزان نمونه هر استان آن را انجام می دهند. درختان بر خلاف دیگر گیاهان بخصوص صیفی جات نمی توانند سریعآ به یک یک ماده مغذی خوب  واکنش سریع نشان دهند و زمان بیشتری نیاز می باشد. تنها راهکاری که منجر افزایش راندمان و باردهی زیادتر یک درخت طی همان سال می شود استفاده از اسید هیومیک شوک مایع است. که فقط همان سال می تواند حداقل افزایش راندمان درختان میوه را 30 الی 40 درصد افزایش دهد. این تنها کودی هست که به دلیل فرمول ممتاز آن فوری پاسخ می هد.

بهترین کود برای درختان میوه

اکثر باغداران برای پرورش بهتر درختان میوه و رشد سریع‌تر آن‌ها، به‌ دنبال یک کود مناسب هستند. کود مناسب درخت میوه باید حاوی مواد مغذی و املاحی مثل روی، فسفر، بور، آهن، نیتروژن، پتاسیم  باشد. بنابر این سعی کنید سراغ محصولاتی بروید که از نظر کیفیت خیلی مطلوب باشند و در ساختار آن‌ها مواد شیمیایی مضری وجود نداشته باشد.

کودهای حیوانی برای درختان میوه 

 کودهای حیوانی از جمله  کودهای طبیعی هستند که در آن‌ها مواد مغذی زیادی وجود دارد. این نوع کودها به بهترین شکل ممکن نیاز  درختان را تامین می‌کنند و ساختار خاک را نیز بهبود می‌بخشند. کودهای حیوانی همچنین ظرفیت نگهداری آب  خاک را افزایش  که باعث ریشه زایی بهتر می شوند. از این کود به تنهایی یا به‌ همراه کودهای دیگر برای محصول‌دهی و باروری درختان می توانید استفاده کنید.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

 

کود نیتروژنه برای درختان میوه 

نیتروژن جزو بی‌نظیرترین مواد مغذی برای افزایش  رشد درختان میوه هستند. این کود برای اینکه بتواند نتیجه مثبتی روی درخت داشته باشد، باید در زمان مناسب به درخت داده شود. در غیر این صورت شکوفه دهی  درخت  به تاخیر می افتد. بهتر است زمانی  که درختان میوه  وارد مرحله  زایشی نشده‌ اند  از کود نیتروژنه استفاده کنید .

 

جهت راهنمایی در مورد کودهای مخصوص درختان میوه می توانید با کارشناسان ایرانکود ارتباط بگیرید.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره