بهترین کود برای درختان پسته در فصل تابستان کدام است؟

بهترین کود برای درختان پسته در فصل تابستان کدام است؟

آخرین مقالات

بهترین کود برای درختان پسته در فصل تابستان کدام است؟

درخت پسته نیز مانند سایر درختان و گیاهان برای رشد بهتر و باردهی بیشتر نیاز به مراقبت و رسیدگی اصولی و صحیح دارد. در این میان آب و خاک دو عامل مهم و حیاتی برای حفاظت از درختان هستند. آبیاری مناسب و استفاده از خاک مغذی عامل ادامه حیات درختان پسته و استمرار باردهی آنان است.  کوددهی صحیح و استاندارد در تمامی فصول مهمترین راه تغذیه خاک است.

اهمیت کوددهی  درختان پسته در تابستان

مهمترین عناصر مورد نیاز درختان پسته در فصل تابستان  عبارتند از: نیتروژن، پتاسیم، فسفات، منیزیم، بور، آهن، کلسیم، مس، روی و منگنز. وجود این عناصر در خاک  نه تنها رشد درخت و میوه را تضمین می‌کند، بلکه باعث  مقاومت  درخت را در برابر آفات، شوری، خشکی و بیماری‌ ها شده  و کیفیت پسته افزایش می یابد.

بهترین کود برای درختان پسته در فصل تابستان کدام است؟

 

 

بهترین کود برای درختان پسته در فصل تابستان

تابستان فصلی است که در آن مغز پسته تشکیل شده و پر می شود. به همین دلیل تغذیه درخت در این فصل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این زمان مواد معدنی زیادی مورد نیاز درخت است اما درخت برای داشتن میوه بیشتر و بهتر، بالاترین نیاز را به نیتروژن، پتاسیم، روی و بور دارد.بهترین کودهای مورد استفاده برای درختان پسته و مقدار آنها در فصل تابستان شامل :

کود سه بیست به مقدار 20 کیلو در هکتار به صورت مصرف در آب آبیاری

کود سولوپتاس به مقدار 20 کیلو در هکتار

کود هیومیک اسید  به مقدار 20 لیتر در هکتار

کود سولفات آمونیم به مقدار 50 کیلو در هکتار

عوامل موثر بر باردهی بهتر درختان پسته در فصل تابستان

 در فصل تابستان به دلیل گرمای زیاد هوا و تبخیر بیشتر آبیاری مناسب  و به موقع درختان پسته نیز بسیار اهمیت دارد. همچنین در تابستان پس از کوددهی، درختان پسته به آب بیشتری نیاز دارند تا مواد مغذی موجود در کود به شکل بهتری در اختیار ریشه قرار بگیرد و از طرف دیگر تماس مستقیم این مواد با ریشه باعث آن نشود.آفات نیز می تواند باعث بی کیفیتی و پوک شدن پسته ها شود.بنابراین با استفاده از کودهای طبیعی می توانید با آفات آن مبارزه کنید.

 

در مورد کودهای فسفر بالا بیشتر بدانیم 

بنابراین باید در فصل تابستان و زمان به ثمر رسیدن باغات پسته نفوذپذیری خاک مناسب است. . بیماری هایی مانند گموز که درختان پسته را تهدید می کنند، از جمله بیماریهایی هستند که می توانند به دلیل نفوذ ناپذیری خاک و افزایش رطوبت آن به درخت آسیب برسانند. کوددهی مناسب  در زمان پر شدن مغز پسته ‌ها، نفوذپذیری خاک را کنترل کرده و در نتیجه رطوبت آن در حد متناسب باقی می ماند.

اشتراک گذاری