بهترین کود برای درخت انار

بهترین کود برای درخت انار

آخرین مقالات

بهترین کود برای درخت انار

بعد از کاشت درختان میوه ضمن مراقبت اصولی،  بهره گیری از کودهای مورد نیاز آن نیز نقش مهمی در عملکرد آن دارد. به همین علت شناخت بهترین کود برای درخت انار و رشد فوری و بیشتر میوه و باروری آن در چگونگی نگهداری از آن  اهمیت زیادی دارد.

اهمیت نحوه کوددهی درختان انار

اهمیت نحوه کوددهی درختان انار اهمیت زیادی دارد ، زیرا این درختان  نسبت به نوع آب و هوا و خاک بسیار حساس هستند. کوددهی این درختان بهتر است با کودهای ارگانیک باشد. کودهای شیمیایی به علت داشتن مقادیر بالایی از نمک می توانند به شوری خاک منجر شوند. چون شوری خاک ریشه آن‌ها را خشک  و از بین  می ببرد. برای دستیابی به حداکثر بهره وری در درختان انار استفاده از کودهای اسید هیومیک مفید می باشد.

بهترین کود برای درخت انار

کود ده ایکس شوک بهترین کود برای انار

نیتروژن یا ازت موجود در این کودها قدرت فتوسنتز در درختان انار را افزایش می دهد و رشد رویشی بهتر در درختان را امکان پذیر می کند. فسفر موجود در این کود باعث قوی شدن ریشه درختان انار و افزایش  مقاومت ساقه و برگ درختان انار می شود. کلسیم موجود در این کود باعث مقاومت میوه ها  در برابر ترک خوردگی و  رشد بهتر آن‌ها می شود.

در مورد کودهای مرغی بیشتر بدانیم 

نحوه کوددهی درختان انار با کودهای ده ایکس شوک

 کود کامل ده ایکس شوک به شکل مایع و از غلظت بالایی نیز برخوردار است. بنابراین هنگام استفاده لازم است تا آن را با میزان مناسبی از آب مخلوط نمایید. این کود انحلال پذیری بسیار بالایی دارد.  می توانید با دو روش محلول پاشی و آبیاری این کود را به درختان انار بدهید. با استفاده از این کود دیگر میزان نیاز درختان انار به کودهای شیمیایی بسیار کم می شود و حتی می توانید کودهای شیمیایی را متوقف نمایید. زیرا این کود همه مواد مغذی را دارا می باشند. این کود کامل نه تنها برای رشد درختان بسیار مفید فایده است بلکه برای اصلاح و تقویت خاک نیز بسیار مثمر ثمر است و می تواند شوری خاک را نیز در حد اعتدال نگه دارد.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره