بهترین کود برای درخت زردالو

بهترین کود برای درخت زرد آلو

آخرین مقالات

بهترین کود برای درخت زردالو

باغداران محترم توجه داشته باشید که  بهترین کود برای درخت زرد آلو کودی است که بتواند گلدهی و باردهی درختان شما را به حداکثر برساند. ایرانکود برای شما یک پیشنهاد مفید و کاربردی دارد. چنانچه برنامه کوددهی و غذایی اصولی داشته باشید، ضمن برخورداری از بالاترین میزان برداشت منطقه خود با کیفیت ترین میوه های آن سال را هم از نظر بازار پسندی و هم از نظر بهترین طعم و اندازه خواهید داشت. دقیقآ راهکاری که کشاورزان نمونه هر استان آن را انجام می دهند. درختان بر خلاف دیگر گیاهان بخصوص صیفی جات نمی توانند سریعآ به یک عنصر خاص واکنش سریع نشان دهند و نیازمند زمان بیشتری هستند. پس به شما توصیه می کنیم  برای  افزایش عملکرد و باردهی بیشتر درختان خود  از کود شوک ده ایکس  استفاده کنید.

 

کودهای ده ایکس به دلیل  فرمولاسیون خاص و جذب سریع حداقل عملکرد را 30 تا 40 درصد افزایش می دهند. بنابراین همان طور که بیان شد برای حداکثر باردهی درختان برنامه کوددهی منظم نیاز است که در این راستا کارشناسان ایرانکود می توانند شما را  به بهترین نحوراهنمایی  کنند.

برنامه کود دهی درخت زرد آلو

درخت زرد آلو همانند درختان میوه دیگر نیازمند عناصر غذایی خالص و کاربردی است. چیزی که باید باغداران زرد آلو به آن مسلط باشند زمان مناسب برای استفاده از هر یک از کود ها است.

در اینجا ایرانکود قصد معرفی بهترین برند نانو کود بازار ایران که به صورت صد در صد ارگانیک می باشد را دارد.

برند شوک بهترین برند نانو کود ایران : در ادامه راجع به برنامه غذایی درختان زرد آلو بررسی خواهیم کرد.

در ابتدای بهار یا بهتر است بگوییم اواخر اسفند ماه به منظور جلوگیری از تنش سرمایی و همچنین جلو گیری از سال آوری باید از کود فروت ست شوک استفاده کنیم.

فروت ست همواره دارای اسید آمینه ، روی و بور می باشد که فروت ست شوک دارای دو عنصر اضافی آهن و کلسیم نیز هست.

 

 

سال آوری : درختان میوه یک سال در میان میوه زیاد میدهند و آن سال دیگر فقط رشد میکنند و باردهی آنها بینهایت کم است با استفاده از فروت ست می توانیم کاری کنیم که هر سال درختان زرد آلو به باردهی فوق العاده ای دست یابند.

کود شوک ده ایکس کودی کامل برای استفاده عمومی درخت زرد آلو :

از کود شوک ده ایکس می توانیم در تمامی مراحل کود دهی درختان زرد آلو استفاده کنیم. کود های شوک سیستمیک بوده و برای استفاده هم محلول پاشی و هم آبیاری طراحی شده اند.

در اینجا یک الی دو مرتبه قبل از تورم جوانه ها باید از کود شوک ده ایکس به صورت محلول پاشی استفاده کنیم. پس از آن باید در زمان تورم جوانه از فروت ست شوک به صورت سم پاشی استفاده کنیم و سپس تا انتهای گلدهی و یا تا زمانی که گلها به میوه های بسیار کوچک تبدیل نشده اند از هیچ گونه کودی استفاده نمیکنیم.

نکته : در زمان شکوفه دهی اگر به باغمان آب بدهیم باعث ریزش شدید شکوفه ها می شود و بهتر است تا زمان تبدیل شدن به میوه آبیاری صورت نگیرد.

کود 121236 شوک برای زودتر به گل رفتن درختان زرد آلو استفاده می شود. از کود پتاسیم 60 درصد شوک به منظور درشت تر شدن میوه و همچنین افزایش سایز میوه و بهبود طعم آن استفاده می شود.  فسفیت پتاسیم شوک برای درخت زرد آلو به منظور جلوگیری یا درمان بیماری های قارچی استفاده می شود و در آخر جای دارد از گوگرد 80% شوک پرده برداریم که ایرانکود برای مقابله با آفات و بیماری ها بهترین روش ارگانیک را پیش روی شما کشاورزان قرار میدهد.

در ادامه راجع به خود میوه زرد آلو و تاثیرات آن بر روی بدن انسان می پردازیم :

مزایای تغذیه و سلامتی زرد آلود  

 مغذی و کم کالری 
زردآلو بسیار مغذی و حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. علاوه بر این ، این میوه منبع مناسبی از آنتی اکسیدانهای بتاکاروتن ، لوتئین و زاكزانتین می باشد كه به مبارزه با رادیكالهای آزاد در بدن شما كمك می كنند. پوست زردآلو دارای مقادیر زیادی فیبر و مواد مغذی است، دانه زرد آلو هم است و  منبع عالی ویتامین های ای و سی دارند. آنتی اکسیدانهای موجود در زرد آلو  برای محافظت در برابر بیماری ها، از جمله دیابت و بیماری های قلبی مفید می باشد. فلاونوئیدهای زردآلو که شامل اسیدهای کلروژنیک ، کاتچین ها و کوئرستین هستند، رادیکال های آزاد را خنثی می کنند. این ترکیبات مضر به سلول ها  آسیب می رسانند و باعث ایجاد تنش های  اکسیداتیو می شوند که این تنشها   با چاقی و بسیاری از بیماریهای مزمن مانند بیماری قلبی مرتبط هستند. در یک مطالعه روی  2375 نفر ، محققان با اندازه گیری تغییرات سطح نشانگرهای التهابی  دریافتند که مصرف بالای فلاونوئید و آنتوسیانین به ترتیب باعث کاهش  التهاب 42 درصد و 73 درصد می شوند، همچنین  مصرف بالای فلاونوئید نیز  میزانتنش اکسیداتیو را تا  56٪ کاهش می دهد. زردآلو به دلیل داشتن فیبر برای حفظ قند و سطح کلسترول سالم خون مفید است،  علاوه بر این ، فیبر آن باعث کاهش چاقی می شو  و اشتها را کاهش  می دهد،  میکروبیوم سالم تر روده با ریسک پایین چاقی مرتبط است.

پتاسیم زیاد 
زردآلو دارای پتاسیم زیادی است و به عنوان یک الکترولیت نیز مفید است، الکترولیت ها در بدن شما وظیفه ارسال سیگنال های عصبی و تنظیم انقباضات عضلات و تعادل مایعات را دارد. از آنجا که پتاسیم برای حفظ تعادل مایعات از نزدیک با سدیم همکاری می کند ، مصرف کافی ممکن است به جلوگیری از نفخ و حفظ فشار خون سالم کمک کند. یک مطالعه روی  33 نفر  نشان داد که رژیم غذایی سرشار از پتاسیم فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش داده و منجر به خطر سکته مغزی را 24 درصد کاهش  می دهد. پتاسیم به سیگنالینگ عصبی ، انقباض عضلات و تعادل مایعات کمک می کند. خوردن غذاهای سرشار از پتاسیم مانند زردآلو ممکن است به جلوگیری از فشار خون بالا کمک کرده و خطر سکته مغزی را کاهش  می دهد.

اشتراک گذاری