بهترین کود برای درخت زرد آلو

شرایط رشد و نمو برای درخت زرد آلو

آخرین مقالات

شرایط رشد و نمو برای درخت زرد آلو

درخت زرد آلو از جمله درختان دانه‌داری است که در نواحی گرم دارای مقاومت و رشد مطلوبی است. میوه‌ی حاصل از این درخت بسیار خوش‌طعم و سرشار از ویتامین است. درخت زرد آلو دارای میوه شیرین است که ابتدا در مناطقی از شمال سیبری و کشور چین کشت شد و در اوایل قرن میلادی به آسیا و اروپا نیز راه یافت.

شرایط نور درختان زرد آلو

درخت زرد آلو به نور زیاد نیاز دارد. بنابراین باید در مکان‌هایی که نور خورشید کامل به آن می‌رسد کاشته شود. با تابش نور زیاد میوه‌ها زودتر و با کیفیت بیشتری می‌رسند. این نوع از درختان در روز باید 8 الی 10 ساعت نور کامل دریافت کنند.

بهترین کود برای درخت زرد آلو

در مورد کودهای گوگرد بیشتر بدانیم 

آبیاری درختان  زرد آلو

 درختان  زرد آلو رطوبت را دوست دارد. رطوبت کافی باعث رشد بهتر و کیفیت بیشتر محصولات می‌شود. درختان جوان زرد آلو به آبیاری بیشتری نسبت به درختان بالغ نیاز دارند.

خاک مناسب درختان  زرد آلو 

درختان  زرد آلو به خاک‌هایی با زهکشی بالا نیازمند است. بنابراین خاک‌های سنگین به دلیل وجود مشکل در زهکشی باعث بروز بیماری در درخت می‌شود. زرد آلو را می‌توان در خاک باغچه، خاک شنی، خاک خشک و یا آهکی کاشت. ولی بهترین خاک برای درخت زرد آلو ترکیب خاک باغچه و کود دامی پوسیده است.

نحوه هرس درخت زرد آلو

برای افزایش باروری و رسیدن نور کافی به درخت، باید آن‌ ها را هرس کرد. بهترین زمان برای هرس درخت زرد آلو اواخر فصل زمستان است. برای هرس شاخ و برگ‌های خشک از درخت جدا می‌شود.  درختان پیر نیاز به هرس بیشتر نسبت درختان جوان دارند.

درختان  زرد آلو چند سال میوه می‌دهد

درخت زرد آلو بعد از گذشت چهار سال شروع به میوه‌دهی می‌کند،میوه‌دهی تا سی سال ادامه دارد. عمر درخت زرد آلو بین سی الی سی و پنج سال است.

 

دلایل خشک شدن درخت زرد آلو

بیماری و آفات

شرایط محیطی غیر مساعد

دمای پایین هوا

آبیاری بیش از حد و نا منظم

نرسیدن نور کافی به درخت

بهترین کود برای درخت زرد آلو

برای انتخاب بهترین کود برای درخت زرد آلو ابتدا کمبود غذایی آن‌را بررسی کنید. می توانید قبل از کاشت درخت زرد آلو، در هر یک هکتار حدود 20 تن کود دامی پوسیده روی سطح زمین پخش کنید.استفاده از کودهای  پتاسیم و کلسیم نیز برای تقویت درخت زرد آلو گزینه مناسبی است.از کودهای ازته نیز می‌توان دو بار در سال استفاده کرد. مرحله اول فصل بهار با استفاده از روش چالکود و مرحله دوم در زمان رسیدگی  میوه درخت با استفاده از محلول  پاشی  برای درخت  استفاده می شود.

 

اشتراک گذاری