بهترین کود برای درخت سنجد

بهترین کود برای درخت سنجد

آخرین مقالات

بهترین کود برای درخت سنجد

درخت سنجد از درختان مقاوم است که در اکثر مناطق  رشد می کند. این درخت نیز مانند سایر درختان برای تولید محصولاتی سالم، به تغذیه و کوددهی  مناسب احتیاج دارد.  درختان سنجد به‌ طور معمول بعد از کاشت، حدود 5 الی 6 سال زمان نیاز دارند تا شروع به میوه‌دهی کنند. بهتر است قبل از کاشت درختان سنجد آزمایش خاک برای تعیین سطح pH خاک و هرگونه کمبود مواد مغذی انجام دهید.

نحوه کوددهی درختان سنجد

برای کوددهی درختان سنجد می توانید از کودهای مایع یا دانه‌ای مانند کود دامی کمپوست شده استفاده کنید. برای هر بوته 1/8 فنجان کود مایع استفاده شود و بعد مصرف آبیاری شود.

 کود ده ایکس برای درختان سنجد

 کود کامل ده ایکس مقاومت درختان سنجد را در برابر تنش های محیطی افزایش می‌دهد، این کود همچنین از رشد علفهای هرز در اطراف درختان و رقابت آنها در کسب غذا و نور با درختان سنجد جلوگیری می کنند. املاح معدنی و مغذی که در این کود کمک می‌کنند محصولات باکیفیت بیشتر و وزن بالاتر تولید شوند و همچنین طعم بهتری داشته باشند.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

بهترین کود برای درخت سنجد

 

زمان کوددهی درختان  سنجد 

کوددهی درختان سنجد با کود مایع را می توان سه یا چهار بار در سال در طول فصل رشد از اوایل بهار تا قبل میوه دهی  انجام دهید. کود دامی کمپوست شد باید دو بار در سال، در اوایل بهار و اوایل پاییز در خاک استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده از یک کود مناسب و کوددهی صحیح و به موقع نه تنها در ایجاد درختان سالم و پربار موثر است، بلکه در بهبود ساختار خاک و حاصلخیزی خاک موثر است. کودهای شوک به دلیل ارگانیک و نانو بودن به سرعت جذب گیاه می شود، به همین علت آنها دچار آبشویی و هدر رفت در گیاهان نمی شود. شما کشاورز و باغدار عزیز جهت استفاده کودهای شوک با شماره کارشناس مربوطه در همین صفحه در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری