بهترین کود برای درخت عناب

بهترین کود برای درخت عناب

آخرین مقالات

بهترین کود برای درخت عناب

با رشد گیاهان خاک دچار کمبود مواد مغذی می شود، بنابراین کوددهی منظم  به عناب نه تنها به سالم ماندن آن کمک می‌کند، بلکه به آن اجازه می‌دهد تا میوه‌های خوشمزه‌تر و بیشتر رشد کند.  کمبود مواد مغذی زردی برگهای  عناب شود  زرد است. برگهارنگ مایل به قرمز، نوک برگها پژمرده و رشد ساقه ها ضعیف می شود.

بهترین زمان کوددهی درختان عناب

بهترین زمان برای کوددهی درختان عناب در اوایل بهار، قبل از جوانه دهی  است، که می تواند در طول زمستان برای رشدجدید استفاده کند.بنابراین کوددهی حدود 2 تا 4 هفته قبل از جوانه زنی ، زمان کافی برای جذب مواد مغذی در خاک و سپس جذب و پراکندگی در سراسر گیاه فراهم می کند.بهتر است در پاییز  درختان عناب را کوددهی نکنید، زیرا ممکن است باعث رشد بیش از حد شاخ و برگ در اواخر فصل شود.

بهترین کود برای درخت عناب

نحوه کوددهی درختان عناب

درختان  عناب خود را بیش از حد کود ندهید، بنابراین تعیین مقدار صحیح مصرف به ویژه برای درختان میوه بسیار مهم است. کودهای گرانول و کودهای آلی مانندکودهای سه بیست  با پاشیدن این ماده در اطراف پایه درخت تا خط چکه آبیاری استفاده  شوند اما نباید  با تنه تماس پیدا کند، پس از کوددهی، یک لایه کمپوست به عمق سه سانت  در اطراف پایه درخت پخش کنید و به طور کامل آبیاری کنید.

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 

کوددهی درختان عناب با کودهای اسید هیومیک 

اسید هیومیک  حجم ریشه درخت عناب را افزایش می دهد و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند. این کود مغذی ظرفیت  آب در خاک را افزایش می‌دهد و از این‌ رو دیگر نیازی به آبیاری زیاد ندارند. کود اسید هیومیک  با استفاده از روش‌های آبیاری، پخش سطحی و محلول پاشی در درختان عناب استفاده می شود.

بهترین کود برای درخت عناب

سخن پایانی

 بهترین کود برای درخت عناب کودی است که بتواند به‌ خوبی املاح و مواد غذایی مورد نیاز را در اختیار ریشه و سایر قسمت‌های درخت قرار دهد. این کود به طور حتم کودهای نانو شوک می باشد. بنابر این  برای انتخاب یک کود مناسب علاوه‌بر انجام آزمون خاک از کارشناسان کشاورزی باتجربه نیز کمک بگیرید تا شما را بهتر در این زمینه راهنمایی کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایرانکود ارتباط بگیرید.

اشتراک گذاری