بهترین کود برای درخت نارنگی

بهترین کود برای درخت نارنگی

آخرین مقالات

بهترین کود برای درخت نارنگی

درختان نارنگی برگ‌هایی براق و همیشه سبز دارد و شاخه‌های آن نیز بسیار باریک هستند. این درخت به‌ طور معمول می‌تواند در اکثر مناطق به رشد خود ادامه دهد اما برای تولید محصولاتی سالم‌تر لازم است از کودهای مناسب و غنی استفاده کنید و تمام نیازهای موجود را برطرف نمایید. درختان نارنگی برای این‌ که به بهترین باروری برسند، نیاز دارند به‌ صورت منظم تغذیه‌دهی شوند و املاح ضروری خود را دریافت نمایند.

زمان کوددهی درختان نارنگی

درختان نارنگی  یک تا دو ماه یک بار در طول رشد فعال (بهار و تابستان) و هر دو تا سه ماه یک بار در طول دوره های خواب درخت (پاییز و زمستان) کوددهی نارنگی  را انجام دهید. برای درختان بالغ مدت زمان بین کوددهی  را در طول رشد فعال  یک بار در هر دو تا سه ماه افزایش دهید. برای کوددهی  بهترین  زمانی کوددهی درختان نارنگی بر اساس ظاهر و رشد فیزیکی درخت انجام دهید.   کود دهی بیش از حد زمانی که درخت ظاهری سالم دارد،  باعث تولید میوه های ضعیف شود.

نحوه کود دهی درختان  نارنگی

کود دهی درخت مرکبات را  از طریق برگ یا از طریق ریشه  انجام دهید.  کود را روی برگ های درختان  اسپری کنید یا آن را در اطراف پایه درخت  پخش کنید. از قرار دادن کود در نزدیکی تنه درخت خودداری کنید.

در مورد کودهای مرغی بیشتربدانیم 

بهترین کود برای درخت نارنگی

 

سخن پایانی

درختان مرکبات خاک تا حدودی اسیدی داشته باشند، بنابراین کودهای  اسیدی نیز می تواند در کوددهی درختان مرکبات مفید باشد. کودهای نانو و طبیعی شوک که از مواد بدون ناخالصی تهیه شده اند می تواند تولسد درختان مرکبات را افزایش دهند. این کودها نه تنها برای خود درخت مفید هستند بلکه ساختار خاک و حاصلخیزی آن را نیز افزایش می دهد. شما کشاورز و باغدار عزیز می توانید جهت استفاده و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ایرانکود در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری