بهترین کود برای درخت پسته

بهترین کود برای درختان پسته

آخرین مقالات

بهترین کود برای درختان  پسته

تعیین بهترین کود برای درختان پسته با بهره گیری از نتایج آزمایش خاک مشخص می شود. در هرسال باید نمونه برداری از خاک  انجام داد.جهت نمونه برداری از برگ‌های درختان پسته پس از اینکه مغز آجیلی شکل گرفت، آزمایش خاک انجام شود. درختان پسته در نواحی معتدل و گرم به خوبی پرورش می یابند.

مزایای کوددهی مناسب درختان پسته

مزایای کوددهی مناسب درختان پسته  بستگی به نحوه کاشت محصول دارد، در محصولات آبی  مواد غذایی مورد نیاز گیاه را در هر مرحله کشت فراهم می شود، جذب مواد مغذی نیز سریع تر انجام می شود. کوددهی مناسب درختان پسته همچنین  کارایی عملکرد محصول را نیز بهبود می بخشد.

کوددهی درختان پسته با اسیدهیومیک

اسیدهای هیومیک برای افزایش کارایی کوددهی مهم هستند،ساختار خاک را بهبود می بخشد، PH خاک را کنترل و در فرایند تجزیه مواد آلی خاک نیز  موثر است.

اثرات کودهای اسید هیومیک روی درختان پسته

کودهای اسید هیومیک اثر محافظتی ابرای درختان پسته ایجاد می کند و باعث افزایش مقاومت این درختان در برابر شرایط کم آبی می شود. ظرفیت تولید آن را نیز افزایش می دهد.

در مورد کودهای اسید هیومیک بیشتر بدانیم 

بهترین کود برای درخت پسته

زمان کوددهی درختان پسته

یکی از مهمترین دلایل گرانی آن شرایط سخت کاشت و نگهداری است.  میوه دهی پسته به روش گرده افشانی انجام می شود. به همین دلیل برای باردهی پسته به هر دو درخت نر و ماده نیاز است. معمولاً به ازای هر 15 یا 10 درخت پسته یک درخت نر کاشته می شود.بذر پسته 2 سال طول می کشد تا به نهال تبدیل شود و نهال پسته 5 سال طول می کشد تا به ثمر برسد. 10 تا 12 سال طول می کشد تا یک درخت بالغ شود. در این زمان کوددهی مناسب پسته در پرشدن با کیفیت مغز پسته موثر است.

کود مناسب درختان پسته

بهترین کود برای درخت پسته کودی است که عناصری مانند آهن، روی، مس و منگنز را دارا باشد زیرا این عناصر به مقدار کم مورد نیاز درختان پسته هستند. بنابراین به خوبی از روش محلول پاشی مواد مغذی پسته تامین می شود.  بعضی مواقع مواد مغذی  مغذی به اندازه کافی در زمین موجود می باشند  اما قابلیت جدب پایینی دارند و از راه ریشه‌ها جذب نمی شوند. بنابراین کودهای ارگانیک شوک از نظر جذب مواد مغذی مشکلی ایجاد نمی کنند.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره