بهترین کود برای درخت کیوی

بهترین کود برای درخت کیوی

آخرین مقالات

بهترین کود برای درخت کیوی

کیوی در خاکهای حاصلخیز، با زهکشی خوب و کمی اسیدی که غنی از مواد آلی بهترین رشد را دارد. درختان کیوی برای داشتن  حداکثر باروری و تولید میوه مرغوب نیاز به برنامه کوددهی مناسب دارد.  اسید هیومیک  بهترین کود برای درختان کیوی است به دلیل فرمولاسیون خاصی که دارد می تواند درختان را حداکثر تا یک سال به نهایت رشد و باروری  برساند.

نحوه مصرف کود دامی در درختان کیوی

مقدار مصرف  کود دامی برای درختان کیوی  (20 کیلوگرم در هر بوته)  می باشد، این کود را می توان در اطراف منطقه ریشه  گیاهان استفاده کرد، طوری قرار دهید که با خاک  مخلوط شود تا کاملا به ریشه ها برسد.بهتر است کود حیوانی را قبل جوانه زدن گیاه استفاده کنید.

کوددهی درختان کیوی با کودهای اسید هیومیک

در فصل بهار درختان کیوی را با کودهای متعادل اسید هیومیک کوددهی کنید. این کودها ساختار خاک را بهبود می بخشند و برای رشد و سلامت گیاهان موثر هستند.

در مورد کودهای فسفر بالا بیشتر بدانیم 

بهترین کود برای درخت کیوی

مزایای کودهای مایع برای درختان کیوی

کودهای مایع  به حفظ رطوبت  خاک در کیوی کمک می کند و نابودی  علف های هرز موثر است.همچنین این کودها  تقویت کننده سلامت کلی گیاه است و گیاهان سالم بهتر می توانند در برابر آفات و بیماری ها مقاومت کنند.

نکات کوددهی لازم برای درختان کیوی

بهتر است آبیاری را یک یا  دو روز قبل از کود دهی تا بارندگی مناسب انجام دهید و بعد از کوددهی مجددا نیز درختان را  آبیاری کنید. کودهای  مایع را  از طریق سیستم آبیاری اعمال کنید.  هنگام استفاده از کود مایع حاوی نیتروژن، می توان به چند قسمت تقسیم و در هر مرحله 4.5 گرم نیتروژن برای هر درخت استفاده کنید.  البته مراقب باشید  میزان بالای نیتروژن  به دلیل غلظت بالای نمک باعث آسیب ریشه در خاک های سبک می شود. از مخلوط کود حاوی نیتروژن با پتاسیم در سطوح بالا خودداری کنید، مگر اینکه این مواد مغذی بر اساس خاک مورد نیاز باشند
کودهای ارگانیک و نانو شوک به علت ترکیبات طبیعی برای درختان کیوی مناسب هستند، چرا که نه تنها ضرری برای درخت و خاک محل کاشت ندارند بلکه ترکیبات طبیعی هم به محیط زیست اضافه می کنند.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره