بهترین کود برای درخت گردو

بهترین کود برای درخت گردو

آخرین مقالات

بهترین کود برای درخت گردو

 درخت گردو برای رشد مطلوب نیاز به هرس، آبیاری منظم، کود مناسب و نور خورشید دارد. این درختان ارتفاع بین 15 تا 30 متر دارند.  دمای مناسب برای رشد درخت گردو بین 5 الی 30 درجه سانتی گراد می باشد. خاک مورد نیاز  برای رشد مناسب ، خاکی که زهکشی خوب  و حاصلخیز  باشد. فاصله کاشت بین درختان  بهتر 7 تا 8 متر  باشد.

روش استفاده کوددهی برای درخت گردو

چالکود درخت گردو

برای روش چالکود درخت گردو در قسمت سایه انداز درخت چاله‌هایی به عمق 50 سانتی متر حفر شود  و داخل آن‌ را با کود مناسب برای درخت گردو مانند ورمی کمپوست پر می‌کنند. بهترین زمان برای چالکود درخت گردو اواسط فصل پاییز تا اواخر فصل زمستان است.

بهترین کود برای درخت گردو

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

بهترین انواع  کودها  برای درخت گردو

کود پتاسیم

با استفاده از کود شیمیایی حاوی پتاسیم درخت گردو مقاوم  و در برابر بیماری‌های گوناگون و خشکسالی نیز از آن محافظت می‌شود.

کود نیتروژن

درخت گردو برای واکنش‌های حیاتی به نیتروژن نیاز دارد. کودهای حاوی نیتروژن از بهترین کودها هستند، زیرا آمینو اسید مورد نیاز درخت را برطرف می‌کند.

کود فسفر

درخت گردو برای  فتوسنتز نیاز به فسفر کافی دارد. بنابراین استفاده کود حاوی فسفر برای درخت گردو لازم است.

بهترین کود حیوانی برای درخت گردو

بهترین کود حیوانی برای درخت گردو، ترکیبی از کود مرغی و کود پوسیده گاوی و یا گوسفندی است. برای استفاده از این ترکیب کودی بهتر است در فاصله یک متری از درخت قرار داده شود، تا با گذشت زمان مواد مغذی موجود در آن جذب درخت شود.

 

بهترین کود مایع برای درخت گردو

مناسب ترین کود مایع برای درخت گردو، کود مایع کامل است که دارای سه عنصر اصلی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است. از آنجاییکه این کودها به صورت محلول است، دارای قدرت جذب بالایی است و  آبشویی نمی شوند.

زمان استفاده از بهترین کود برای درخت گردو

از کودهای حاوی نیتروژن در اوایل شروع فصل رشد استفاده می‌شود. برای تسریع رشد درخت گردو نیز می‌توان از کود حاوی جلبک دریایی بعد از گذشت چند روز از رشد به صورت محلول پاشی استفاده نمود.  بعد از برداشت محصول نیز باید در فصل پاییز جوانه‌هایی که در سال آینده میوه‌دهی می‌کنند را کوددهی کرد. در این زمان بهترین کار آبیاری درخت گردو همراه با هیومیک اسید شوک است.

درخت گردو برای رشد و تکامل به بهترین کود نیاز دارد. بهتر است برای بهره وری بیشتر با کارشناسان ایرانکود در ارتباط باشید. کودهای ارگانیک شوک بهترین نوع کود برای این درختان آجیلی می باشند.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره