بهترین کود برای رشد گوجه فرنگی

بهترین کود برای رشد گوجه فرنگی

آخرین مقالات

بهترین کود برای رشد گوجه فرنگی

گوجه‌فرنگی‌ها از جمله محصولاتی است که به مواد مغذی زیادی نیاز دارد.این مواد مغذی باعث رشد بهتر این گیاه در طول فصل رشد می شود. در این مقاله در مورد بهترین کود برای رشد گوجه فرنگی با ما همراه باشید.

کود دامی در گوجه فرنگی چگونه مصرف می شود.

در زمان کاشت گوجه فرنگی مقدار زیادی کود دامی پوسیده شده  در 24  تا 36 سانتی متری بالای خاک قرار دهید. کود مغذی  غنی از مواد مغذی است که  فسفر کمی دارد نیز برای گوجه فرنگی مفید است.

کودهای فسفر در گوجه فرنگی در فرایند فتوسنتز ضروری است.

کودهای فسفر در گوجه فرنگی  برای انجام فرآیند فتوسنتز ضروری است و به تبدیل انرژی خورشیدی به نشاسته و قند در گیاهان کمک فراوانی می‌کند. فسفر همچنین در گوجه فرنگی  موجب افزایش رشد گیاه می‌شود .

در مورد کودهای آهن بیشتر بدانیم 

 کود پتاسیم موجب افزایش مقاومت گوجه فرنگی به تنش های محیطی می شود.

کود پتاسیم باعث افزایش کیفیت گیاه گوجه‌ فرنگی و افزایش مقاومت گیاه در برابر انواع تنش‌های محیطی و بیماری‌ها می‌شود.

بور برای رشد میوه ها در گوجه فرنگی ضروری است.

 وجود عنصر بور در گیاهان گوجه فرنگی کمک زیادی می کند  تا بتوانند از مواد مغذی به‌درستی استفاده کنند و برای رشد میوه‌ها و دانه‌ها ضروری است.

بهترین کود برای رشد گوجه فرنگی

فوائد استفاده از کود پتاس برای افزایش رشد گوجه فرنگی

افزایش رشد نهال گوجه فرنگی

مقاومت گیاه گوجه‌ فرنگی را در مقابل حرارت شدید

افزایش مقاومت گیاه گوجه‌ فرنگی را در برابر بیماری‌های مختلف

 افزایش فرآیند متابولیسم در گیاه  و  افزایش سرعت رشد و رسیدن گیاه گوجه‌ فرنگی

نحوه و زمان مصرف کودهای سه بیست  در گوجه فرنگی

در زمان کاشت گوجه فرنگی از کودهای سه بیست استفاده کنید ، این کود باعث رشد خوب و عملکرد زیاد در گوجه فرنگی می شود، ابتدا حفره ای را حفر کنید و مقدار لازم کود سه بیست را داخل حفره بریزید و روی کود را با خاک بپوشانید تا از تماس   مستقیم کود با ریشه جلوگیری شود. همچنین می توانید هر سه تا چهار هفته یک بار در طول فصل رشد  گوجه فرنگی هارا کوددهی کنید.

سخن پایانی

استفاده کردن ازکود مناسب سه بیست  برای رشد گوجه ‌فرنگی  به‌ویژه بعد از نشاء کاری بوته‌های گوجه ‌فرنگی مهم است. چون  این کود موجب می‌شود که بوته‌های گوجه‌ فرنگی رشد قوی تری داشته باشند. بوته های بیشتر مستعد ابتلا به آفات و عوامل بیماری‌زا قرار می گیرند و زودتر از بین می روند.

اشتراک گذاری