بهترین کود برای کیوی

بهترین کود برای کیوی

آخرین مقالات

بهترین کود برای کیوی

درخت کیوی برای رشد نیاز به خاک اسیدی و نور  زیاد دارد. همچنین برای تامین مواد مغذی مورد نیاز کیوی لازم است خاک را با مواد مغذی تقویت کنید . اگر  برای حدود چهار سال برنامه غذایی منظمی برای کیوی استفاده کنید ضمن برداشت بالاترین میزان محصول از منطقه کشت، محصولی با کیفیت و بازار پسند نیز خواهید داشت‌.

 کود دهی  کیوی در اوایل بهار

در اوایل بهار درخت شروع به جوانه زنی و رشد می کند. کوددهی در این مرحله برای جوانه زدن و گلدهی مفید است و رشد شاخه های جدید را باعث می شود .  قبل از  جوانه زنی با کود نیتروژن  همراه با مقدار کمی فسفر و کودهای پتاسیم کیوی را کوددهی کنید. برای کیوی  از کودهای دانه ای و یا مایع  نیز استفاده  می شود.

بهترین کود برای کیوی کدام است

 از کودهای دانه ای با غلظت پائین  برای جلوگیری از آسیب ریشه ها استفاده کنید. برای درختان 4 ساله به طور کلی 8-10 کیلوگرم نیتروژن خالص ، 4 کیلوگرم فسفر خالص و 4 کیلوگرم پتاسیم خالص استفاده می شود.  کل باغ را محلول پاشی کنید یا کود را روی سطح خاک پخش کرده و سپس برای نفوذ کامل کود در خاک آبیاری کنید.

 استفاده از کود قوی  برای کیوی در تابستان

به منظور بهبود کیفیت میوه  ، افزایش وزن میوه و بهبود کیفیت ، توصیه می شود یک بار در ماه خرداد و تیر، از فسفر و کود پتاسیم استفاده کنید. به منظور جبران کمبود مواد مغذی در طول رشد شاخه ها درختان را با نیتروژن کوددهی کنید. اسپری  کردن شاخ و برگ با کود کلسیم در این زمان می تواند باعث افزایش کیفیت  میوه شود.

در مورد کودهای سه بیست بیشتر بدانیم 

بهترین کود برای کیوی

نحوه کود دهی  درختان  کیوی

درخت  کیوی نسبت به ازت اضافی حساس است .توصیه می شود چند روز قبل از کود دهی یا بلافاصله بعد از آن درختان  را آبیاری کنید همچنین  بهتر  است که بعد از بارندگی این کار را انجام دهید.

به طور کلی قبل از کود دهی باید شرایط رشد مطلوب کیوی وجود داشته باشد.  کیوی برای رشد نیاز به خاک حاصلخیز و زهکشی مناسب دارد. برای کیوی آب و هوای نسبتا گرم و آفتاب زیاد مطلوب است. یک گیاه کیوی در شرایط مناسب تا ۵۰ سال هم می تواند زندگی کند. معمولا یک هکتار کیوی به ۳۰ تن کود حاوی نیتروژن،  کلسیم و پتاسیم و درصدی منیزیم ، گوگرد و سایر ریز مغذی ها نیاز دارد.

اشتراک گذاری
کود بنجامین
آموزشی

پر پشت شدن بنجامین

پر پشت شدن بنجامین کود، نور، گلدان و رطوبت از جمله عواملی است که در کنار هم باعث پر پشت شدن بنجامین می شود. بهره